نماینده ائتلاف دولت قانون:

آمریکا توضیح دهد که در جنگ با داعش چه دستاوردی داشته است؟

نماینده ائتلاف دولت قانون در بیانیه ای با اعلام اینکه داعش پس از تشکیل ائتلاف بین المللی پیشروی داشته، اعلام کرد که آمریکا باید توضیح دهد که در جنگ با داعش چه دستاوردی را بدست آورده.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری سومریه نیوز، "عالیه نصیف" ، نماینده ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که داعش پس از گذشت ده روز از اعلام تشکیل ائتلاف بین المللی، پیشروی میدانی داشته است و آمریکا باید توضیح دهد که در جنگ با داعش چه دستاوردی داشته است.

نصیف در این بیانیه گفته: پس از گذشت ده روز از اینکه آمریکا اعلام کرد که ائتلافی را تشکیل می‌دهد که شامل 47 کشوربرای مبارزه با گروه تروریستی داعش است، ما شاهد آن هستیم که داعش پیشروی میدانی داعش است و تعدادی از شهرها به دست این گروه تروریستی ساقط گردیده است و مردم مجبور شده اند که با این گروه بیعت کنند و بسیاری از خانواده ها نیز فرار کرده و بسیاری از شیوخ مساجدهم که داعش آنها را بین بیعت و یا کشته شدن مخیر ساخته بود، گریخته اند.

نماینده ائتلاف دولت قانون سپس می‌پرسد: در سایه این وقایع، آمریکا همراه با کشورهای ائتلاف بین المللی، در خلال ده روز گذشته چه دستاوردی داشته است؟ و دستاورد آمریکا در جنگ با داعش که او آن را صرف چند گروه توصیف می‌کند؛ گویی که قادر است آن را در ظرف چند ساعت از بین ببرد چیست؟

وی سپس با درخواست از ائتلاف بین المللی برای اعلام دستاوردهای روزانه خود در جنگ با داعش  گفت: آمریکا باید برای عراقی ها شرح دهد که خطوط راهبردی کلی وی در جنگ با داعش چیست؛ چرا که اوضاع کنونی گنجایش شعار و تبلیغات رسانه ای و نمایش‌های نظامی را ندارد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار