نگاهی بر عملکرد بورس در پایان هفته دوم مهر

،این روزها بازار در وضعیت خنثی به سر می برد،حجم معاملات به دلیل کمبود نقدینگی همچنان پایین میباشد ، در چنین وضعیتی معامله گران در انتظار گزارشهای 6 ماهه شرکتهای بورسی هستند که شاید بتواند بر روند معاملات تاثیر گذار باشد.

محمد رضا گیوکی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص روند تالار بورس در هفته‌ی جاری بیان کرد:دراولین روز کاری هفته شاخص کل بورس تنها توانست 30 واحد صعود کند و به 71،670 واحد برسد.بیشترین تاثیر مثبت را وغدیر با 19 واحد بر جا گذاشت و نماد فملی منفی ترین سهم تاثیر گذار بود.

وی در مورد مثبت ترین شاحص تاثیر گذار بر معاملات فرابورس گفت: شاخص آیفکس نیز 0.3 کاهش داشت که دی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشت.

گیوکی با اشاره به تاثیر گروه پتروشیمی ها در هفته جاری توضیح داد:گروه پتروشیمی‌ها  در اولین روز هفته جوی متعادل داشتند و حجم معاملات این گروه بسیار پایین بود.تاپیکو سود هر سهم سال مالی 94 را مبلغ 692 ریال اعلام کرده است .

کارشناس بازار سرمایه در خصوص گروه بانکی ها تصریح کرد:بانکی ها در ابتدای هفته همچنان منفی بودند ، در این گروه نماد بانک دی پس از تقسیم سود نقدی بالاتر از قیمت تئوریک خود بالای 39 میلیون سهم معامله شد.این گروه پس از ریزشهای اخیر خود با بازگشایی نمادهای دی ، و گردش وهمچنین صف خرید بانک سینا  با تحرکات مثبت همراه بود.

معاون مالی و اداری شرکت پارس نمودگر با شاره در مورد گروه قندی‌ها بیان کرد: موضوع افزایش قیمت قند و شکر در روزهای اخیر موجب رشد سهام این گروه و تشکیل صف های خرید شده در ابتدای هفته در این گروه به جز نماد قثابت بقیه نمادها با افزایش تقاضا و یا صف خرید همراه بودند.اما در انتهای هفته شاهد سیر نزولی این گروه بودیم به طوری که قهکمت بالاترین افت قیمت را تجربه کرد.

وی در مورد تاثیر گروه خودرویی‌ها تصریح کرد:در گروه خودرویی و قطعه ساز در ابتدای هفته  اکثر نمادها در محدوده صفر تابلو در حال معامله بودند ، خشرق و ختراک از جمله نمادهایی بودند که توانستند  با صف خرید به کار خود خاتمه دادند . شرکت‌های حقوقی نقش مثبتی را برای حمایت از معاملات سهام شرکت‌های گروه خودرویی بر عهده گرفته‌اند.

گیوکی در خصوص  گروه ساختمانی‌ها توضیح داد: شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در جدیدترین گزارش 9 ماهه خود ( اصلاحیه ) سود هر سهم شرکت را مبلغ 315 ریال اعلام نموده است که از خبرهای مهم این گروه می باشد.

وی در پایان در خصوص جو بازار سرمایه توضیح داد:در انتهای هفته فضای تقریبا رو به افولی بر بازار حاکم گردید،این روزها بازار در وضعیت خنثی به سر می برد،حجم معاملات به دلیل کمبود نقدینگی همچنان پایین میباشد ، در چنین وضعیتی معامله گران در انتظار گزارشهای 6 ماهه شرکتهای بورسی هستند که شاید بتواند بر روند معاملات تاثیر گذار باشد.


انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار