رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان طالقانی:

ERCP,EUS دو روش تشخیصی و درمانی فعال در کشور

دکتر علیزاده با اشاره به اینکه روشهای تشخیصی و درمانی بیماری سنگهای مجاری صفراوی و تومور پانکراس پیشرفته است، گفت: روش درمانی ERCP, نزدیک به 30 سال و روش تشخیص EUS بیش از 10 سال است که در نظام سلامت کشور فعال است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر امیرهوشنگ محمد علیزاده رئیس بخش آندوسکوپی بیمارستان طالقانی در حاشیه برگزاری هشتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی که صبح امروز در سالن همایش نور این بیمارستان به مدت 3 روز آغاز به کار کرد اظهار داشت: ERCP, یک روش درمانی است که برای تشخیص و درمان سنگهای مجاری صفراوی به کار برده می‌شود و EUS یک روش تصویر برداری جهت تشخیص تومور پانکراس و تومور مجاری صفراوی است. 
 
وی با اشاره به اینکه این دو روش برای نمونه گیری و درمان ضایعات نقش مهمی ایفا می‌کنند افزود: بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی با روش‌های تشخیصی و درمانی جدید در مراحل اولیه تشخیص داده می‌شوند و اگر فرد زمینه خانوادگی داشته باشد بدون هیچ علامتی با مراجعه زودهنگام به پزشک می‌توانند وجود این بیماری در بدنش را خیلی زود تشخیص دهد. 
 
به گفته دبیر علمی هشتمین کنگره بیماری‌های پانکراس و مجاری صفراوی هر گونه کاهش وزن و اشتها و تغییر رنگ ادراری می‌تواند زمینه ابتلا به این بیماری‌ها باشد که تغذیه مناسب و کنترل چاقی، دیابت و عدم استعمال دخانیات می تواند احتمال بروز این بیماری‌ها را کاهش دهد. 
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در سالهای اخیر به خاطر پیشرفت تکنولوژی و روش‌های تشخیصی این نوع بیماری‌ها خیلی زود شناسایی شده و بیماران مبتلا تحت درمان قرار می گیرند. 
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار