کنفرانس خبری مشترک وزیرخارجه ترکیه و دبیر کل جدید ناتو؛

چاووش اوغلو: به تنهایی در کوبانی وارد عمل نخواهیم شد/ استولتنبرگ: داعش خطری برای منطقه و کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود

کنفرانس خبری مشترک وزیر امور خارجه ترکیه با دبیر کل جدید ناتو را در آنکارا آغاز شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه اسکای نیوز عربی کنفرانس خبری مشترک "مولود چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه با"ینس استولتنبرگ" دبیر کل جدید ناتو را در آنکارا به طور مستقیم پخش کرد.

در آغاز این کنفرانس خبری "ینس استولتنبرگ" با اشاره به اینکه ناتو به همکاری خود با ترکیه در افغانستان ادامه خواهد داد، تاکید کرد: داع تهدیدی برای منطقه و کشورهای عضو ناتو محسوب می‌شود.

وی ضمن اعلام اینکه ترکیه را  را یکی از متحدان کلیدی ناتو است،  گفت هدفش از سفر  به ترکیه در ابتدای دوره تصدی ده ساله دبیرکلی ناتو گفتگو و مشورت با مقامات ترکیه و اطلاع یافتن از تلاش ها و نگرانی های این کشور در این دوره پرچالش بوده است. 

وی همچنین یکی از اهداف از این سفر را نشان دادن همبستگی کشورهای ناتو در مواجه با چالش های امنیتی کنونی در جنوب و شرق ناتو اعلام کرد.

استولتنبرگ در خصوص اعلام ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه گفت: اعضاي ناتو درباره ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريهویا  ايجاد منطقه حائل گفتگو نکرده اند.

" مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز اعلام کرد: ترکیه به تنهایی به هیچ اقدام نظامی زمینی در کوبانی اقدام نخواهد کرد.

وی افزود: "واقع‌بینانه" نیست که انتظار داشته باشیم ترکیه عملیات زمینی یکجانبه در کوبانی سوریه انجام دهد.

 وزیر خارجه ترکیه  ضمن تشکر از نقش ناتو در منطقه، گفت: ما درمورد موضوعات مختلف از جمله ماموریت ناتو در این منطقه گفتگو کردیم، ما درمورد اوضاع در افغانستان و حمایت ناتو از دولت افغانستان در مرحله انتقالی نیز بحث کردیم و ما همچنان از افغانستان حمایت خواهیم کرد. 

وی در پاسخ به سوالی که چرا ترکیه در برابر اتفاقات در کوبانی مردد و ساکت است:" گفت ما هیچ گاه مردد نبوده ایم بلکه داعش پیشتر چهل و شش نفر از هموطنان ما را گروگان گرفتند و ما در آن زمان با احتیاط عمل می کردیم اما همواره با همپیمانان خود به ویژه با ائتلاف بین المللی مسائل را زیر نظر داشتیم."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار