همدان؛

بزرگداشت هنگامه مفید در جشنواره تئاتر کودک برگزار شد

در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بزرگداشت هنگامه مفید پیشکسوت عرصه تئاتر کودک و نوجوان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان؛ در حاشیه اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از هنگامه مفید یکی از پیشکسوتان عرصه تئاتر کودک تقدیر و تجلیل شد.
هنگامه مفید زمان حضور بر روی سن گفت:‌ همه جای کشور ما زیبا است و همه جای کشور ما حق دارد که جوانانی پویا و فعال را پرورش دهد.

وی تصریح کرد: از همه کسانی که در چنین جشنواره‌ای قدردان زحمات بنده بودند؛ تشکر می‌کنم و امیدوارم چنین برنامه‌هایی در همه جشنواره‌ها استمرار یابد.

این هنرمند عرصه تئاتر ادامه داد: در 12 سالگی به عضویت نیروی آماتور کودک و نوجوانان کانون پرورش فکری و نوجوانان در آمدم که حدود 13 عضو داشت و سال‌های بسیاری را در کنار این اعضا با خاطرات خوب و اجراهای مختلف گذراندم و سپس وارد گروه حرفه‌ای تئاتر کودک و نوجوان شدم.

 وی تصریح کرد: در تئاتر کودک و نوجوان باید با جان و دل کار کرد و تقدیم جان و دل و علاقه به کودکان سبب داشتن فرزندان سالم در کشور می‌شود.

 مفید افزود: نخستین نمایشی که در آن اجرا داشتم مکتب‌خانه بود که نمایشنامه آن را غلامحسین مفید پدرم نوشته بود؛ بعد از مدتی به عضویت حرفه‌ای تئاتر در آمدم و در بخش‌های عروسکی، صدای خود را به اجرا گذاشتم که معروف‌ترین آن مجموعه خانه مادربزرگه بود که در این مجموعه صدای عروسک مادربزرگ را بر عهده داشتم و در فیلم سینمایی «بُرنا» از کامبوزیا پرتوی نقش عروسک خانم خرسه و همچنین در مجموعه الستون و ولستون به جای نقش «دون دون» ایفای نقش کردم.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.