استراتژی اوباما علیه داعش محکوم به فناست/ حمله هوایی با عملیات زمینی ترکیب شود

یک اندیشکده آمریکایی استراتژی آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق را محکوم به فنا توصیف و بر ضرورت ترکیب حملات هوایی با عملیات‌های زمینی علیه این گروه تروریستی تاکید کرد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،روزنامه «ورلد تریبیون» با استناد به گزارش اندیشکده آمریکایی «لگزینگتون»، استراتژی دولت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا برای بمباران هوایی مواضع داعش را محکوم به فنا توصیف و بر ضرورت به کارگیری نیروهای زمینی کشورهای عربی در جنگ علیه این گروه تروریستی تاکید کرد و آن را کارآمد خواند.

این اندیشکده با اشاره به اینکه حملات هوایی تحت رهبری آمریکا علیه داعش بدون در نظر گرفتن تعداد آن، در متوقف کردن داعش ناکافی عمل کرده و در مجبور کردن عناصر این گروه تروریستی برای عقب نشینی از عراق و سوریه ناکام بوده، بر ضرورت ترکیب این حملات هوایی با عملیات زمینی تاکید و اعلام کرده است که بدون وجود یک نیروی زمینی کارآمد و سازگار، استراتژی جامع مبارزه با تروریسم دولت آمریکا علیه داعش نه فراگیر و نه موثر خواهد بود.

لگزینگتون در گزارش خود نوشته است که استراتژی اوباما علیه داعش که صرفا شامل حملات هوایی است، هیچ گاه در تخریب این گروه تروریستی نقش تعیین کننده ای ندارد و تحقق هدف نهایی اعلام شده که تخریب داعش است، به نیروی زمینی خودکفا و کارآمد نیازمند است.

این اندیشکده همچنین در تاریخ 8 اکتبر جاری ادعاهای مطرح شده توسط دولت اوباما مبنی بر اینکه حملات هوایی آمریکا و کشورهای عربی و ناتو به تخریب عملیات داعش و همچنین نابودی قابلیت های جنبشی آن ختم شده است را رد کرده است.

این اندیشکده با اشاره به اینکه هیچ یک از 40 کشور شرکت کننده در ائتلاف ضد داعش، تمایلی برای شرکت در تهاجم زمینی علیه این گروه تروریستی نشان نداده اند، هشدار داده است که هرگونه نیروی زمینی نیز قابلیت بیرون کردن داعش از سوریه و عراق را ندارد و چنین نیروی زمینی که به اطلاعات بی وقفه و واقعی نیازمند است، باید قابلیت پاکسازی روستاهای تحت تصرف داعش را بدون ایجاد تهدید برای سنی ها داشته باشد.

این اندیشکده همچنین تاکید کرده است که هرگونه پیشرفت علیه داعش نیازمند چندین ماه و همچنین نقش بزرگ تر آمریکا است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که گزارش ها حاکی از ناکارآمدی حملات هوایی در تخریب و ممانعت از پیشرفت داعش بوده است به طوری که عناصر این گروه تروریستی به دلیل نگرانی از شناسایی شدن، به عملیات های مخفیانه روی آورده اند و خود را به مراکز شهری و میان مردم عادی رسانده اند که این امر هدف گیری آنها در حملات هوایی را دشوارتر ساخته است.

منبع: تسنیم
برچسب ها: استراتژی ، اوباما ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.