با حضور مسئولان ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی؛

همایش فار‌غ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی واحد18 برگزار شد

همایش فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی واحد18 با حضور مسئولان ارشد دانشگاه جامع علمی کاربردی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، همایش فارغ‌التحصیلان دانشگاه جامع علمی کاربردی‌ فرهنگ و هنر واحد  18 روز جمعه 25 مهرماه به همت دانشجویان رشته روابط عمومی این دانشگاه و با حضور شفيعی رياست دانشگاه جامع علمی و كاربردی، حبيب‌زاده سرپرست دانشگاه جامع علمی كاربردی استان تهران، جواد عليزاده رياست دانشگاه جامع علمی كاربردی واحد 18 و جمعي از روسا و مديران مراكز دانشگاهی و نمايندگان مجلس و اساتيد در سالن همايش‌های دانشكده پيراپزشكی دانشگاه شهيد بهشتی برگزار شد.

جواد علیزاده رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد 18ضمن خیرمقدم به مدعوین و حاضران در سالن با بیان اینکه روابط عمومی علاوه بر علم، یک هنر و فن است، گفت: متاسفانه برخی به رشته روابط عمومی به عنوان يك تخته سياه نگاه می‌كنند،‌ اما برگزاری چنین همایش‌هايی از سوی دانشجویان رشته روابط عمومی گویای این مطلب است که این سخنان صحیح نیست و در راستای کمرنگ کردن فعاليت‌های علمی و كاربردی دانشگاه‌ جامع علمی کاربردی بیان می‌شود.
 
وی در ادامه افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته با نظرات غير كارشناسانه برخی از دست اندركاران اتفاقات خوبي نيافتاد، اما با حمايت و سخت كوشی برخي روسای مراكز فرهنگ و هنر، اين مراكز به فعاليت علمی و مهارتی خود همچنان ادامه دادند. امروز هم از روسای دانشگاه جامع علمی كاربردی انتظار می‌رود با حمايت‌هايشان اين مراكز را در جهت تعالی و رشد علمی همراهي كنند. ‌

عليزاده در ادامه اظهارداشت: دانشگاه جامع علمی كاربردی فرهنگ و هنر واحد 18 با تمام توان علمی و مهارتی در راستای بهبود و تعالي فعاليت‌های دانشگاهی پيش می‌رود.

وي تاكيد كرد: روسای مراكز فرهنگ و هنر از تمامی اقدامات كارشناسانه رياست محترم دانشگاه جامع علمی كاربردی دكتر شفيعی حمايت‌های لازم را به عمل می‌آورند.

عليزاده در پايان اظهار داشت: اقدامات كارشناسانه‌ای كه در ماه‌های اخير در دانشگاه جامع علمی كاربردی صورت گرفته است نتايج زحمات دکتر شفيعي می‌باشد و بايد از اين نظرات و اقدامات كارشناسانه به صورت جدی حمايت شود.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمين خدیری نماینده ولی فقیه و امام جمعه رباط كريم و پرند نیز برای دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهارداشت: ایام معطر ولایت امیرالمومنین بهترین زمانی بود که شما دانشجویان برای برگزاری همايش فارغ‌التحصیلی خود انتخاب کردید و من به خاطر این حسن انتخاب به شما تبریک می‌گویم.

امام جمعه پرند در ادامه افزود: علم کاربردی علم منطبق با دین عنوان شده است. در جامعه ما مراکز دانشگاهی زیاد داریم، اما خصوصیت ویژه‌ای که دانشگاه علمی کاربردی دارد این است که علم اسلامی تولید می‌کند، یعنی علمی که در جامعه کاربرد داشته باشد و مشکلی را حل کند آن علم اسلامی است و دین آن را تایید می‌کند.

وی در تشریح اهمیت رشته روابط عمومی به بیان واقعه تاریخی پرداخت و تصریح کرد: یک روز قبل از عاشورا وقتی دشمن برای قمر بنی‌هاشم امان‌نامه می‌آورد، ایشان سرش را پایین می‌اندازد و در این زمان بود که سیدالشهدا علم روابط عمومی را بلند کرد و خطاب به قمر بنی‌هاشم فرمود که چرا جوابش را نمی‌دهی؟ درست است که شمر دشمن ماست، اما یک بشر است. یک انسان است. شما پاسخ او را بده و لو اینکه جوابت "نه" باشد. چرا که سکوت تو مایه تضعیف و بی‌حرمتی اوست. لذا شما دانشجویان روابط عمومی در عرصه‌ای قدم گذاشته‌اید که اهل بیت(ص) هم به آن نظر داشته‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین خدیری اخلاق را از شاخصه‌های رشته روابط عمومی دانست و گفت: رشته روابط عمومی از پایه‌گذاران اخلاق حرفه‌ای است و در این رابطه حرف برای گفتن دارد.

در ادامه شفیعی رياست دانشگاه جامع علمی كاربردی كشور به ايراد سخنرانی برای حاضرين پرداخت.
 
وی با بیان اینکه به دانشگاه جامع آمده‌ام تا با کمک یکدیگر کارهای بزرگی انجام دهیم، گفت: کارهای بزرگ نیازمند تغییرات کلان است، یعنی اینکه ما باید دانشگاه جامع را ارتقا دهیم تا جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم که تغییرات همراه با تدبیر و کارشناسی صورت گیرد، بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که هر تغییری بد نیست و بسیاری از تغییرات می‌تواند منشأ کارهای بزرگي باشد.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی‌حرفه‌ای این قابلیت را دارند که بر مبنای نیاز بازار رشته‌های جدیدی را ارائه دهند، تاکید کرد: اینطور نیست که یک مصوبه‌ای باشد و ما مجبور باشیم همان مصوبه را سالیان سال پیگیری کنیم؛ ما در دانشگاه علمی کاربردی دستمان باز است که بر مبنای علم و تکنولوژی جدید مبانی خود را تعریف کنیم. لذا باید در دانشگاه علمی کاربردی تغییرات و انعطاف‌پذیری داشته باشیم تا بتوانیم به معنای واقعی جایگاه علمی خود را به دست آوریم.

شفیعی اظهارداشت: امروز در دنیا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس طرح‌های پنج‌ساله و هفت ساله ترسیم می‌شوند. در دنیای پیشرفته که کشور ژاپن سردمدار آن است برنامه‌ها منعطف است. ما نیز برنامه‌های بلند مدت خود را ترسیم می‌کنیم و همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید کردند که باید جایگاه اول علمی در منطقه را به دست آوریم. حالا این چشم انداز برای ما ترسیم شده است، اما اینکه چگونه به این جایگاه دست پیدا کنیم، نیازمند انعطاف در برنامه‌هاست.

وي با تاکید بر اینکه کار ما بازار و مهارت محوراست، گفت: نباید اجازه دهیم در دانشگاه جامع رشته‌هایی ارائه شود که در جامعه کاربردی و مهارتی نیست. نباید دانشجویانی تربیت کنیم که مانند فارغ‌التحصیلان دیگر دانشگاه‌ها سربار جامعه باشند. باید کاری کنیم که دانشجویان قبل از فارغ‌التحصیلی جایگاه شغلی خود را پیدا کرده باشند. این اتفاقی است که در کشورهای توسعه یافته و در دانشگاه‌های سطح بالا اتفاق افتاده است.

شفیعی در مورد ادامه تحصیل کارشناسان رشته روابط عمومی در مقطع كارشناسي ارشد نیز گفت: متاسفانه چیزی که در کشور اتفاق افتاده ادامه تحصیل‌هایی است که موازنه را بر هم زده. در دنیای پیشرفته هرم علم متشکل از کاردان‌ها، کارشناسان و کارشناسان ارشد و دکتراست. در کشور ما به دلایل فرهنگی و معضل مدرک گرایی، افراد از کاردانی شروع کرده و همینطور بالا می‌آیند و این مسئله ارزش علم را در کشور زیر سوال برده و این در حالی است که در کشورهای پیشرفته سطوح پایین که فارغ‌التحصیل شدند، اکثرا جذب بازار کار می‌شوند و بعد اگر نیاز به افزایش کارایی داشتند، تعدادی از آنان به دانشگاه باز می‌گردند. این است که در نوک هرم تعداد کمی وارد PHD می‌شوند که در کشور ما چنین چیزی اتفاق نمی‌افتد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور  تاکید کرد: مدیران، مدرسان و دانشجویان ما باید بدانند که متفاوتند و باید متفاوت عمل کنند. چرا که بازار از ما انتظار متفاوت دارد و ما باید وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم تا جلوی هرگونه موازی کاری در دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای گرفته شود.

شفیعی در پایان ازدواج‌های دانشجویی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: ازدواج سنت حسنه‌ای است که نباید به تاخیر بیفتد و ما نیز برای حمایت از این امر هدایایی برای دانشجویانی که ازدواج دانشجویی داشته باشند در نظر می‌گیریم.

در ادامه با حضور روسای مراكز دانشگاهی و جمعی از مدعوين از تمبر يادبود همايش فارغ التحصيلی اين مركز دانشگاهی رونمايي شد و از تعدای از اساتيد و فعالان عرصه علم و دانش در دانشگاه جامع علمی كاربردی تجليل و قدردانی شد.

براساس این خبر در پایان همایش جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان رشته روابط عمومی، با دريافت لوح يادبود از دانشگاه در مقطع كارشناسی رشته روابط عمومي فارغ التحصيل شدند.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۴
مدرک فارغ التحصیل کاردانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ دی ۱۳۹۴
مدرک فارغ التحصیل کاردانی
آخرین اخبار