آب و برق مسکن مهر 5600 ميليارد تومان اعتبار مي‌خواهد

جانشين نماينده تام‌الاختيار وزير نيرو در امور آب و برق مسکن مهر گفت: تکميل زيرساخت‌هاي آب و برق مسکن مهر نيازمند 5600 ميليارد تومان اعتبار است.

به‌گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، عبدالله سرتيپ‌زاده گفت: تکميل زيرساخت‌هاي آب، برق و فاضلاب مسکن مهر نيازمند پنج‌هزار و 600 ميليارد تومان اعتبار است و هر زمان که اين رقم در اختيار قرار گيرد، تامين آب و برق مسکن مهر به‌صورت پايدار انجام مي‌شود.

وي اعلام زمان دقيق تکميل زيرساخت‌هاي آب و برق مسکن مهر را مستلزم درنظر گرفتن متغيرهاي مختلف دانست و اظهار داشت: با توجه به توانايي مجموعه‌هاي اجرايي شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت نيرو، درصورت تامين اعتبار بيش از 80 درصد واحدهاي باقي‌مانده را مي‌توان طي دو ماه تکميل کرد.

وي با بيان اينکه بحران آب، تامين آب طرح‌هاي مسکن مهر را بيشتر با مشکل مواجه کرده است، گفت: وزارت نيرو تامين آب کوتاه‌مدت را انجام داده اما تامين پايدار آب و برق نيازمند تخصيص منابع موردنياز است.

سرتيپ‌زاده ادامه داد: تامين يک‌سوم اعتبار موردنياز براي ايجاد زيرساخت‌هاي مسکن مهر در سال‌هاي گذشته برعهده استانداري‌ها بود که اين رقم در برخي استان‌ها محقق شده و در برخي ديگر محقق نشده است.

وي شمار واحدهاي مسکن مهر را دو ميليون و 200 هزار واحد اعلام کرد و گفت: تاکنون خدمات زيربنايي آب و برق براي بيش از يک ميليون و 700 هزار مسکن مهر تامين شده و تنها تامين آب و برق 450 هزار واحد مسکن مهر باقي‌ مانده است.

وي يادآور شد: 20 هزار واحد مسکن مهر نيز در مرحله نازک‌کاري قرار دارد و کار ساخت آنها به پايان نرسيده است.

وي با بيان اينکه بسياري از طرح‌هاي مسکن مهر در نقاطي احداث شده‌اند که تامين آب و برق در آن مناطق بسيار مشکل است، گفت: اين واحدها مي‌توانست در نقاط مناسب‌تري ساخته شود اما هم‌اکنون در نقطه غيرقابل بازگشت هستيم اگرچه انجام برخي طرح‌هاي آب و برق مسکن مهر غيراقتصادي است.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، برق ، نیرو ، مسکن ، مهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
پیمانکار
۱۹:۲۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۳
با سلام، ما یکی از پیمانکاران مسکن مهر هستیم توی استان خوزستان ، متاسفانه آقای آخوندی هیچ قصدی برای تکمیل این واحدها رو نداره و بدتر از تون تفکر ناصحیح آقایون زندگی ما رو مختل کرده و شرکت ما رو به ورشکستگی کشونده، خواهش میکنم فکری به حال 900 هزار نفری که توی مسکن مهر بهم گره خوردن کنید که این همه سختی رو متحمل نشن
آخرین اخبار