دبیر شورای توسعه قرآنی کشور در نخستین هم اندیشی موقوفات قرآنی گفت: مجموع موقوفات باید به نحوی اداره شود که ولایت فقیه بتواند دولت ها را در انحصار خودش قرار دهد.

 به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، حجت الاسلام و المسلمین حمید محمدی دبیر شورای توسعه قرآنی کشور با اشاره به اهمیت توسعه موقوفات در ایجاد اقتصاد سالم گفت: یکی از نهادهای مهم مهندسی فرهنگی اقتصادی وقف است، توسعه اقتصاد سالم را به دنبال دارد.
 
وی ادامه داد: مجموع موقوفات باید به نحوی اداره شود که ولایت فقیه بتواند دولت‌ها را در انحصار خودش قرار دهد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی اظهار داشت: شهادت بارزترین و بالاترین مصادق وقف و شهدا اوج واقفان عالم‌اند. نبود بلوغ اجتماعی یکی از عوامل تأثیر گذار بر کمبود وقف در جامعه است، جامعه‌ای که در چارچوب قوانین قرآنی و موقوفات قرآنی اداره نشود دچار بحران خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای مهم جامعه استناد به وقف است سه موضوع سنت تاریخی وقف، معاصر سازی وقف و آ‌ینده نگاری وقف باید جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی خاطر نشان کرد: وقف باید از حالت خطی خارج شود و تبلیغات و توسعه فرهنگ وقف، نقش مؤثر و ویژه موسسات مردمی با توجه به بحران کسری بودجه در این بخش از مهم‌ترین عوامل در توسعه وقف در جامعه است. تقویت رسانه ملی پر رنگ کردن نقش پژوهشکده‌های وقفی و قرآنی، تغییر بخشی از موقوفات زیر نظر مقام معظم رهبری، گسترش فرهنگ وقف قرآنی از مهم‌ترین اهداف شورای توسعه قرآنی کشور است.

انتهای پیام/
برچسب ها: هم اندیشی ، موقوفات ، دولت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار