خطیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خدمات علمی آیت‌الله مهدوی کنی نتیجه تفکرات امام راحل بود

کارشناس فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: خدمات علمی آیت‌الله مهدوی کنی به ایران اسلامی، جوامع علمی جهان و خصوصا جامعه دانشگاهی کشور به راحتی‌ به دست نمی‌آید و نتیجه نفس پاک، روح بزرگ و تفکرات مکتب امام راحل بود.

"علی خطیبی" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جایگاه ارزشمند آیت‌الله مهدوی کنی در عرصه‌های خطیر انقلاب اسلامی، اظهارداشت: آیت‌الله مهدوی کنی یکی از وزنه‌های حوزه علمیه و جامعه دانشگاهی کشور بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر شجره طیبه‌ای که تحت عنوان دانشگاه امام صادق(ع) از این عالم گرانقدر باقی مانده با اسم و رسم آیت‌الله مهدوی کنی آمیخته است و جامعه علمی در حوزه‌های علوم نقلی و انسانی امروز، شاگردان پرورش یافته دانشگاه امام صادق(ع) هستند.

خطیبی تصریح کرد: با زحمات این عالم بزرگوار در دانشگاه امام صادق و پرورش شاگردان است که امروز در حوزه‌های مختلف این شاگردان جزو نخبگان جامعه به حساب می‌آیند همچنین زمانی که مکاتب غربی در حوزه علوم صنعتی، تکنولوژی، مباحث نظری و مباحث فکری تسلط  کاملی در جوامع بشری و جوامع دانشگاهی داشتند یک مکانی مانند دانشگاه امام صادق توانست حرف متفاوت بزند و موفق شود در تربیت شاگردانی که امروز در دانشگاه‌های داخل و خارج جزو نخبگان به حساب می‌آیند.

کارشناس فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار داشت: مرتبه علمی و مرتبه فضلی یکی از جنبه‌های بارز مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی بود که بنده فکر می‌کنم کمتر به آن پرداخته شده شاید آن چیزی که بیشتر برای مردم نمایان بود یک یار صادق و یک مجاهد خالص برای مقام معظم رهبری و برای انقلاب در عرصه‌های مختلف سیاسی بود.

خطیبی در پایان خاطر نشان کرد: زمانی که آیت‌الله مهدوی کنی در عرصه اجرایی دانشگاه امام صادق(ع) وارد شد امروز شاگردانش در عرصه‌های مختلف نقش ایفا می‌کنند بنده به نوبه خود تسلیت عرض می‌کنم فقدان آیت‌الله مهدوی کنی را و امیدوارم انشاءالله مردم قدرشناس زحمات این فقیه عالی قدر باشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار