تحصن حاميان جنبش جنوب يمن در "حضرموت"

خبرگزاری آلمان از تحصن حاميان جنبش جنوب يمن در "حضرموت" خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، حامیان جنبش جنوب یمن در استان حضرموت در جنوب شرق این کشور امروز سه‌شنبه به منظور برپایی گردهم آیی و تحصن راهی شهر المکلا مرکز این استان شدند. 

جنبش جنوب یمن دیروز نصب چادرها برای تحصن‌کنندگانی را که خواستار استقلال جنوب یمن هستند در میدانی در منطقه الدیس شهر المکلا آغاز کرد. معترضان جنوبی، این میدان را میدان "تصمیم، آن است که ما می‌گیریم" نام نهاده‌اند. 

صلاح العماری سردبیر روزنامه "30 نوامبر" در استان حضرموت به خبرگزاری آلمان گفت: حامیان جنبش جنوب شروع به تجمع در این میدان کرده‌اند و قصد دارند برنامه‌ای برای افزایش تدریجی فشار بر مقامات یمن تهیه کنند. 

العماری گفت این اقدام هم راستا با حرکتی است که جنبش جنوب در استان عدن با نصب چادرهای تحصن در میدان العروض در 14 این ماه آغاز کرد. تحصن کنندگان در عدن نیز خواستار استقلال جنوب یمن از شمال این کشور هستند. 

به گفته منابع وابسته به جنبش جنوب یمن، شورای هماهنگی نیروهای آزادیبخش و استقلال طلب در استان حضر موت گام‌هایی برای افزایش تدریجی فشار برخواهد داشت که شامل دعوت به نافرمانی مدنی و تهدید به بستن گذرگاه‌های مرزی بین استان‌های جنوبی و شمالی می‌شود.



انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، یمن ، تحصن ، چادر ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار