اورکی:

حیات نهضت‌های اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است

نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امام(ره) از همان ابتدا نوک حمله و تهاجم خود را در استکبارستیزی به سمت آمریکا و غرب گرفت گفت: حیات نهضت‌های اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است و این در آموزه‌های دینی‌مان نیز بیان شده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران حسین اورکی در نشست خبری همایش بزرگ حماسه حسینی با دیپلماسی خمینی با اشاره به مفهوم استکبار ستیزی گفت: متأسفانه سالهای اخیر شاهد این بودیم که برخی از مسئولین استکبارستیزی را به معنای مخالفت و جبهه‌گیری جبهه حزب‌الله علیه دولت‌ها و کشورهای خارجی تعریف کرده که این امر ناعادلانه است. 
 
وی تصریح کرد: استکبارستیزی به آن معناست که مقابل هر دولتی که کشوری را زیر سلطه ظلم یوغ خود می‌برد موضع خواهیم گرفت. 
 
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه امام(ره) از همان ابتدا نوک حمله و تهاجم خود را در استکبارستیزی به سمت آمریکا و غرب گرفت اظهار داشت: حیات نهضت‌های اسلامی در گرو مبارزه با استکبار است و این در آموزه‌های دینی‌مان نیز بیان شده است. 
 
وی افزود: همانطور که در قرآن آیات زیادی مبنی بر مبارزه با استکبار داریم و اقدامات بسیار زیبایی از اول انقلاب در پیرامون استکبار ستیزی انجام شده که در رأس آن امام پرچمدار این امر بوده‌اند.
 
اورکی بیان داشت: ایشان در روز 13 آبان از دانشجویان و دانش آموزان حمایت کردند و روز 13 آبان را روز مقابله با استکبار نامیدند. 
 
وی با بیان اینکه معمار کبیر انقلاب روز قدس را برای مبارزه با رژیم صهیونیستی و اسکتبار جهانی بنیان نهادند ادامه داد: از دیگر کارهای بزرگ ایشان قراردادن فریضه سیاسی عبادی حج که در آن مسلمانان از مشرکین برائت کرده و ایشان این روز را احیا کردند. 
 
وی الهی بودن استکبارستیزی را نکته حائز اهمیت این جریان دانست و تأکید کرد: متأسفانه چیزی که در برخی از کشورهای اسلامی وجود نداشته قیام‌ها الی‌الله است و تنها برای خواسته‌های نفسانی شروع به مبارزه کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: در حقیقت در قرآن خداوند اشاره کرده که افرادی که با ما دشمنی دارند ما را از دوستی با آنها برحذر داشته است و نمی‌توان با فاکتورهای دنیوی خود را گول زد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پافشاری و برعقاید و فرهنگ و آرمان‌هایمان هزینه‌های بسیاری را دربر دارد سیاستمداران و پرچمداران ایران زمین در عرصه بین‌الملل فاکتورهای دینی‌مان را مدنظر قرار داده و با قدرت در عرصه بین‌المللی ایستادگی کنند. 

انتهای پیام/  
برچسب ها: ظلم ، تربیت ، نهضت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار