کولیوند در نطق میان‌دستور:

دستگاه قضا عاملین اسیدپاشی را شناسایی و به اشد مجازات برساند

نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها با محکوم کردن اسیدپاشی‌های اخیر گفت: این حرکت بسیار زشت توسط جانیانی به هر دلیل به وجود آمده و تقاضا داریم قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی با شناسایی سریع عامل و یا عاملین این اقدام قبیح آن‌ها را به اشد مجازات برسانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در جلسه علنی امروز یکشنبه (۴ آبان ماه) در نطق میان دستور خود ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رئیس مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ۴ آبان سالگرد اعتراض تاریخی و افشاگری حضرت امام (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال ۴۳ بود که به راستی رهبری حکیمانه و مدبرانه امام (ره) توانست این نظام مقدس را از خطراتی که توسط دشمنان اسلام علی الخصوص آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی عبور دهد.  
 
وی اضافه کرد: در این راستا نقش مردم نیز در نقطه نقطه انقلاب بی‌بدیل بوده است.  
 
نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به حوادث اخیر اسیدپاشی در استان اصفهان اظهار داشت: اخیرا شاهد هستیم که تعدادی از افراد معاند نظام و بی‌خردان داخلی و خارجی از یک جنایت اسیدپاشی فرد یا افرادی در اصفهان سوء استفاده کرده و در این مسیر ضمن روشن کردن چهره واقعی خود درصدد هستند چالش‌های جدیدی هرچند ناچیز و غیر قابل اعتنا برای این نظام به وجود آورند.  
 
کولیوند با محکوم کردن این اقدام مجرمانه اظهار داشت: این حرکت بسیار زشت توسط جانیانی به هر دلیل به وجود آمده و تقاضا داریم قوه قضائیه و نیروهای امنیتی و انتظامی با شناسایی سریع عامل و یا عاملین این اقدام قبیح آن‌ها را به اشد مجازات برسانند.  
 
وی افزود: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که برخورد قاطعانه دست اندرکاران نظام اسلامی بار دیگر توطئه‌های احمقانه معاندان نظام را نقش بر آب خواهد ساخت و یکبار دیگر روسیاهی برای آنان باقی خواهد ماند.  
 
این نماینده مجلس تصریح کرد: در این راستا ضرورت دارد با اطلاع رسانی دقیق و شفاف از ایجاد رعب و وحشت در جامعه جلوگیری به عمل آید و از جلوه دادن فضای ناامنی در کشور که اولین هدفی است که رسانه‌های بیگانه دنبال می‌کنند، جلوگیری شود.  
 
کولیوند همچنین اضافه کرد: برخی از رسانه‌های داخلی، خواسته یا ناخواسته در میدانی که غربی‌ها ایجاد کرده‌اند ایفای نقش نکنند، بلکه با اطلاع رسانی دقیق به مردم رسالت اصلی خود را عمل کرده و در این راه یاری رسان کشور باشند.  
 
نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ گفت: اخیرا تلاش‌هایی توسط حاشیه‌سازان مذاکرات هسته‌ای با تیم ایران آغاز شده و آن مذاکره از طریق رسانه به جای میز مذاکره و بیان علنی شدن مطالبات سیاسی همراه با زیاده خواهی‌های غیرمنطقی است که این موضوع کمکی به پیشبرد صحیح مسئله هسته‌ای ایران ندارد و ایران هیچ‌گاه از حقوق حقه خود عقب نخواهد نشست.  
 
وی افزود: سیاست‌های آمریکا و هم پیمانانش موجب بی‌ثباتی منطقه و شکل گیری جنایت‌های گروه‌های سلفی، تفکیری، القاعده و داعش شده و ناتوانی نظامی در مبارزه با مشکلات و چالش‌های جهان توسط آمریکا سالهاست که در خاورمیانه شکست خورده است.  
 
کولیند با تاکید بر اینکه میلیارد‌ها دلار صرف جنگهای بی‌هدف و قتل و جنایت بی‌سابقه در کشورهایی از جمله سوریه، افغانستان و عراق شده، اظهار داشت: وجدان‌های حقوق بشری که به اصطلاح حقوق بشرند کجایند؟ حقوق حقه ملت‌های مظلوم زیرپا گذاشته می‌شود و زیرساخت‌های آن‌ها با قلدری‌های نظامی نابود می‌شود و هیچ صدایی از غربی و آمریکا به گوش نمی‌رسد.  
 
وی افزود: ملت‌های آزاده جهان کجایند؟ بدانید که ریختن خون مظلومان، کودکان، مظلومان، سالخوردگان و آواره کردن آن‌ها از سرزمین خود بالاخره دامن شما را خواهد گرفت و از فلسطین باید درس بگیریم و بعد از ۶۰ سال جنگ تصور می‌کنید که توانسته‌اید به اهداف خود برسید.  
 
کولیوند اظهار داشت: کشورهایی که با پشتیبانی مالی خود موجبات ظلم و جنایت فرقه‌های بی‌اساس و به وجود آمدن تروریست‌های تکفیری را فراهم کردند بدانند که خود در این آتش خواهند سوخت و در همین زمینه لازم است از صدور رای اعدام شیخ نمر از سوی دادستانی کشور عربستان اعلام کنم که عواقب این اعدام با واکنش جهان اسلام مواجه خواهد شد.  
 
نایب رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس با اشاره به حوادث اخیر در مرز پاکستان با ایران خاطرنشان کرد: به واسطه عدم توجه جدی این کشور به مرزهای خود و شرق کشورمان ما به آنان تذکر دادیم و از آن‌ها می‌خواهیم که نگاه عمیق تری به این مرز‌ها داشته باشند. 

وی همچنین با اشاره به امور داخلی کشور نیز گفت: همکاران ما در مجلس باید بزودی طرح‌های ارائه شده را حل و فصل کرده و قانون شورا‌ها اصلاح شود و شورا‌ها با قدرت در ارائه خدمات خود اقدام کنند.  
 
این نماینده مجلس در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه‌اش پرداخت و خواستار رسیدگی مسئولان به آنها شد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کولیوند ، نگاه ، عمیق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار