جعفر دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

متاسفانه در سینمای ایران به نمایش مفهوم واقعه عاشورا توجه نمی‌شود

بازیگر مختارنامه گفت: سریال مختارنامه ثابت کرد که می توان در زمینه عاشورا موفق کار کرد که متاسفانه سینمای ایران در این زمینه توجه نمی‌کند.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما  باشگاه خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم گفت: یک شیعه واقعی تنها به 10 روز اول محرم اکتفا نمی‌کند و در تمام زندگی‌اش آزاده، دیندار و حسینی وار زنگی می‌کند.

وی در ادامه افزود: امام حسین (ع) می‌دانست چه هدفی دارد و برای چه به وادی کربلا پا می‌گذارد و نهایتا شهید می‌شود اما باز هم به ایثار، مردانگی و آیین مداری خود ادامه داد و تا آخرین قطره‌ی خون برای رضای خدا جنگید.

بازیگر سریال "مختارنامه" در خصوص آثار تصویری تولید شده در حوزه محرم و عاشورا اظهار داشت: به جز سریال "مختارنامه" که گوشه‌ای از حوادث بعد از عاشورا را  به تصویر کشیده است اثر فاخری در این زمینه نداریم . نمی‌دانم چرا مفهوم به این مهمی دغدغدی سینما گران مانیست.

شاید اهالی سینما به درک عمیقی از محتوای این قیام نرسیده اند که در جهت گسترش آن تلاش نمی‌کنند؛ تنها اعتقاد قوی به هدف امام حسین (ع) می‌تواند زمینه ساخته شدن یک فیلم سطح بالا را حوزه عاشورا فراهم کند.

وی ادامه داد: مسئولان سینما باید برای ساخته شدن فیلم پیرامون اهداف و زندگی ائمه هزینه کنند.متاسفانه 20 روز مانده به محرم چند نفر دور هم جمع می‌شوند و یکسری برنامه های کلیشه ای تکراری را پایه گذاری می‌کنند؛ شتابزدگی در تولید اثر برای ماه‌های محرم و رمضان آفت سینما و تلویزیون شده است.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" خاطر نشان کرد: فیلمسازان و برنامه‌سازان ما تنها به نمایش ظاهر عاشورا و قیام امام حسین (ع) می‌پردازند. ما بارها شاهد بوده ایم که گروهی قرمز‌پوش در مقابل سبزپوشان قرار می‌گیرند و باز همان قصه‌هایی که از کودکی شنیده‌ایم و هدف اصلی امام حسین (ع) نبوده مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: سریال "مختارنامه" به همه ثابت کرد می توان در حوزه عاشورا اثر فاخری ساخت و جذاب بود و رضایت مخاطبان را بدست آورد.

این بازیگر در خصوص بازی‌اش در سریال "مختارنامه" اظهار داشت: من به عنوان یک بازیگر موظف هستم که نقش‌های مثبت و منفی را به موازات هم بازی کنم "مصعب بن زبیر" نقشی بود که با کمک داوود میرباقری شناسنامه دار شد و مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی افزود: به نظر من بازی در چنین سریال‌هایی قسمت هر کسی نمی‌شود و مهارت در ایفای نقش در آنها بسیار مهم است.مصعب از آن جمله نقش هایی است که با وجود منفی بودن دوستش دارم و باعلاقه قلبی انتخابش کردم.

دهقان در پایان اظهار داشت: اعتقادات یک فرد است که افکار و رفتارش را می‌سازد و امیدوارم آزادگی واعتقادات امام حسین (ع) در همه ما پررنگ‌تر از قبل شود.

گفتنی است؛ جعفر دهقان در سریال "مختارنامه" نقش مصعب بن زبیر را ایفا کرده است.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار