کوچکی‌نژاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:‌

حاشیه‌سازان نظام نباید پست مدیریتی در دانشگاه‌ها داشته باشند/ اظهارات مشاوران رئیس‌جمهور در رای نمایندگان بی‌تاثیر نبود

نائب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس با ابراز تاسف از معرفی نیلی از سوی رئیس جمهور، گفت: دولت باید نیروهایی را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند که نگاه علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها داشته باشد و محیط دانشگاه‌ها را از فضای سیاسی دور کند.

"جبار کوچکی‌نژاد" نماینده مردم رشت در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به عدم رای اعتماد نمایندگان به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت علوم اظهار داشت: اظهارات آشنا مشاور فرهنگی روحانی، خباز و انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری در عدم رای اعتماد به نیلی، تاثیر محدودی داشت.   
 
وی ادامه داد: مجلس پیش از این نگرانی خودش را در جریان معرفی توفیقی، فرجی دانا و میلی منفرد اعلام کرده بود و این افراد مذکور نباید در این امر فرافکنی می‌کردند.   
 
کوچکی‌نژاد تاکید کرد: مجلس یک مطالبه‌ای را از دولت دارد و آن این است که دانشگاه را محیط امنی برای نظام فراهم کند و آنهایی که با نظام مقدس جمهوری اسلامی حاشیه دارند و علیه آن فعالیت می‌کنند نمی‌توانند در مدیریت دانشگاه‌ها نقش بسزایی را ایفا کنند.   
 
وی با ابراز تاسف از معرفی نیلی از سوی رئیس جمهور، تصریح کرد: دولت باید نیروهایی را برای تصدی وزارت علوم معرفی کند که نگاه علمی و پژوهشی به دانشگاه‌ها داشته و محیط دانشگاه‌ها را از فضای سیاسی دور کند.

نایب رئیس اول کمیسیون آموزش مجلس، افزود: بر اساس اصول قانون اساسی و آئین‌نامه داخلی مجلس، قوه مقننه حق معقولی برای اظهار نظر دارد و به دنبال زیاده خواهی نیست و اظهارات مطرح شده برخلاف تعامل سازنده میان مجلس و دولت است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار