وقتی شراب من و تو با آمار تخیلی رنگ می بازد

شبکه من وتو در حالی مدعی است رتبه جهانی ایران در مصرف مشروبات الکلی نوزدهم است که آمار سازمان بهداشت جهانی حکایت از فاصله ای معنا دار با این دروغ آشکار دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،شبکه من  وتو در یکی از برنامه های خود اعلام کرد که کشور ایران با وجود ممنوعیت، در سرو مشروبات الکلی رتبه نوزدهم جهان را به خود اختصاص داده است.


به فاصله ی کوتاهی پس از اعلام این آمار از سوی من وتو، شبکه بی بی سی در بخش خبری خود آماری را به نقل از سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که نشان می داد رتبه ایران در مصرف مشروبات الکلی فاصله معناداری با آنچه من و تو مدعی شده دارد.

بر اساس این آمار جایگاه مصرفی ایران 166 جهان اعلام شده است.


پیش از این نیز آمارهایی بی اساس از این دست را شبکه من وتو با هدف سیاه نمایی علیه ایران منتشر کرده بود.

 

گفتنی است یکی از فاکتورهای سلامت و بهداشت در یک کشور میزان مصرف مشروبات الکلی است. بنابراین هر کشوری که مشروبات الکلی بیشتری مصرف کند با مخاطرات بهداشتی بیشتری مواجه است ضمن آنکه بالا رفتن بزه های اجتماعی رابطه مستقیمی با این مساله دارد. در واقع آمارهای بهداشت جهانی هم ناظر به این مساله بوده و هشداری است برای کشورهایی که دارای بیشترین مصرف هستند.

 

صرف نظر از انتشار اخبار کذب از سوی شبکه من و تو، باید پرسید این آمار با چه هدفی از سوی این شبکه انگلیسی منتشر می شود؟ آیا شبکه من و تو می خواهد به جامعه ایران هشدار دهد و با این کار در واقع زنگ خطر را به صدا درآورده است؟

این اقدام با توجه به سبکی از زندگی که من و تو در پی ترویج آن برای ایرانیان است و در آن مدام مشروبات الکلی سرو می شود، کاملا مغایرت دارد. بنابراین تنها چیزی که می شود از این اقدام فهمید القای دروغی دیگر است که حامل چنین پیامی است: شبکه من و تو در اهداف خود موفق بوده و توانسته است جان هزاران ایرانی را با جام زهر مسموم و سبک زندگی مورد نظر خویش را جا بیاندازد!

منبع: جام نیوز
برچسب ها: شراب ، من وتو ، تخیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار