تاریخچه بازی‌های ساحلی آسیا

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیا در جزیره پوکت تایلند از روز 23 آبان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، بازی‌های آسیایی ساحلی از سال 2008 با میزبانی کشور اندونزی آغاز شد و این مسابقات هر دو سال یک بار انجام می‌شود که تاکنون سه دوره آن برگزار شده است.

شهر بالی اندونزی نخستین میزبان این بازی‌ها در سال 2008 بوده که خود توانست با کسب 23 مدال طلا، 8 نقره و 20 برنز در جایگاه اول قرار گیرد و مقام‌های دوم و سوم نیز به ترتیب از آن کشورهای تایلند با 37 مدال و چین با 23 مدال شود.

در دوره اول این رقابت‌ها، 43 کشور و 1665 ورزشکار حضور داشتند.

پاراگلایدر، پنچاک سیلات، قایقرانی بادبانی، موج‌سواری، واترپلو ساحلی، کشتی ساحلی، بدنسازی، کبدی ساحلی، دراگون بوت، بسکتبال 3 نفره، هندبال ساحلی، سه گانه، وودبال ساحلی، جت اسکی، شنای ماراتن، فوتبال و والیبال ساحلی و سپک تاکرای ساحلی از رشته‌های ورزشی بود که ورزشکاران آسیایی برای کسب مدال به رقابت با یکدیگر پرداختند.

دومین دوره بازی‌های ساحلی آسیا به میزبانی مسقط عمان در سال 2010 با حضور 43 کشور و 1131 ورزشکار برگزار شد. که در این دوره 52 مدال توزیع شد و کشور تایلند با 36 مدال در جایگاه نخست این رقابت‌ها قرار گرفت و پس از آن چین و عمان در رده دوم و سوم جدول جای گرفتند.

سومین دوره بازی‌های المپیک ساحلی آسیا در سال 2012 به میزبانی هایانگ چین با حضور 43 کشور از 45 کشور حاضر در قاره آسیا و 1336 ورزشکار انجام شد. تیم میزبان با بدست آوردن 14 مدال طلا، قهرمانی این دوره را به کشور خود اختصاص داد و کشورهای تایلند و کره جنوبی به ترتیب با 13 و 6 مدال طلا در رده دوم و سوم قرار گرفتند.

چهارمین دوره بازی‌های ساحلی آسیایی با 45 کشور عضو شورای المپیک آسیا و 6000 ورزشکار در 26 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت. این باز‌های ساحلی 2014 از 23 آبان در پوکت تایلند آغاز و تا سوم آذر ادامه خواهد داشت.

رشته‌های ورزشی این دوره شامل کشتی ساحلی، کبدی، بولینگ، سپک تاکرای ساحلی، جت اسکی، کوراش، جوجیتسو، واترپلوی ساحلی، بادی بیلدینگ، بسکتبال سه نفره، شنای ماراتن، هندبال ساحلی، قایقرانی، والیبال ساحلی، سامبو، وودبال ساحلی، اسکواش، موج‌سواری، تری اتلون، پنت اتلون مدرن ساحلی، اسکی روی آب، پاراگلایدر، فوتبال ساحلی، سنگ‌نوردی و فوت- والیبال می‌باشد که در شش مجموعه ورزشی ساحلی پاتونگ، کارون، نای ینگ، بانینئو، جزیره چائوفا و ساحل سافان صورت می‌گیرد.

بازی‌های آسیایی ساحلی در سال 2016 و 2018 با میزبانی نهاترنگ و گوا خواهد بود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار