بازیگر فیلم "بیداری برای سه روز" در نشست اکران گروه هنر و تجربه:

تجربه 72 ساعت فیلم بر روی دیدگاه‌های سینمایی‌ام اثر گذاشت/ ایده‌ی این فیلم تنها یک جنون لذت بخش بود

"سهیلا گلستانی" گفت: ما 72 ساعت زندگی کردیم و به اندازه‌ی 72 ساعت تجربه و فیلم در دست داریم و امیدوارم بر روی این فیلم جریان‌های مطالعاتی به وجود آید

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، مراسم اکران فیلم سینمایی "بیداری برای سه روز" در گروه هنر و تجربه با حضور مسعود امینی تیرانی،‌ کارگردان؛ سهیلا گلستانی،‌ بازیگر و شیخ انصاری،‌ تهیه کننده‌ عصر روز گذشته در موزه سینما برگزار شد.
 
سهیلا گلستانی بازیگر سینما در این مراسم گفت: فکر می‌کنم کاری که راجع به این فیلم انجام دادم خیلی عجیب به نظر نمی‌رسد و ما معمولا درباره‌ی تاثیر فیلم کوتاه زیاد صحبت می‌کنیم ولی به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.
 
وی افزود:‌ حس تجربه گرایی که در من وجود داشت، باعث شد که من چنین تجربه‌ای را دنبال کنم و این روحیه‌ را در بچه‌های فیلم کوتاه دیده‌ام،‌ کسانی که آینده‌ی ما هستند.
 
گلستانی در ادامه گفت:‌ ایده‌ی این فیلم جذاب بود چون یک بار بیشتر اتفاق نمی‌افتد،‌ فیلمی که تماشا می‌کنید،‌ فیلم آقای امینی است.
 
وی افزود: ما 72 ساعت زندگی کردیم و به اندازه‌ی 72 ساعت تجربه و فیلم در دست داریم و امیدوار هستم بر روی این 72 ساعت جریان‌های مطالعاتی به وجود آید.
 
وی خاطرنشان کرد: تجربه‌ای که در این فیلم به دست آوردم،‌ بر روی دیدگاه‌های سینمایی‌ام تاثیر بسزایی داشت.
 
در ادامه‌ی مراسم "مسعود امینی تیرانی" اظهار داشت: این ایده تنها یک جنون لذت بخش است،‌ تنها قرار بود فیلمنامه‌ای آماده شود ولی در میانه‌ی کار تصمیم جنون آمیزی گرفته شد و انجام و شروع آن را خانم گلستانی پذیرفتند.
 
وی افزود: شکل معمول و قواعد کلاسیک امروز سینمایی‌مان ارضایم نمی‌کرد و در این ایده به دنبال کشفیات جدید بودم و دلایل متفاوتی در ایجاد این ایده موثر است و به دنبال ایده‌ی یک خطی بودیم.
 
امینی تصریح کرد: در این ایده می‌خواستم بدانم دو نفر در سه شبانه روز چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و این ایده را با چند نفر مطرح کردم و به دنبال فردی بودم که جسارت وارد شدن به این تجربه را داشته باشد که خانم گلستانی این درخواست را قبول کردند.
 
امینی در ادامه افزود: بیدار بودن برای سه شبانه روز کمترین اقدام جنون آمیز است و بعد از خانم گلستانی، آقای پرستویی قبول به همکاری کردند و من از ایشان متشکر هستم و این دو نفر بیشتر از بقیه‌ی عوامل، در فیلم موثرتر بودند.
 
امینی خاطرنشان کرد: وقتی وارد حیطه‌ی تجربی می‌شویم، عملاً برخی از انتظارات شکل می‌گیرد و برخی از آن شکل نمی‌گیرد ولی به صورت کلی من از نتیجه‌ فیلم راضی هستم، هرچند که من و عوامل فیلم قبل از شروع کار ریسک به ثمر نرسیدن آن را پذیرفته بودیم.
 
در ادامه‌ی این مراسم،‌ "مجید شیخ انصاری"،‌ تهیه کننده‌ی این فیلم گفت: بعضی از کارها هستند که اگر شما قبول به انجام آن نکنید،‌ کسی آن را انجام نمی‌دهد و باید به این نکته اشاره کرد که بخش‌هایی در کشور هستند که به حمایت از توسعه‌ی فضای سینمایی می‌پردازند.
 
وی خاطرنشان کرد: این فیلم نامش "سه روز" است ولی برای به ثمر رساندن آن از ماه اردیبهشت و خرداد پیگیری‌های آن انجام شده است.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار