مروری بر حوادث استان‌ها در ساعات گذشته؛

زايمان پر دردسر زن مرگسري/ تالاب انزلی شادی را ربود

در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران؛ در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

مادر و نوزاد الیگودرزی از مرگ حتمی نجات یافتند

مادر و نوزاد مرگسری که به علت نبود راه مواصلاتی با مرگ دست و پنجه نرم می کردند، توسط نیروهای امدادی مرکز فوریت پزشکی و استفاده از اورژانس هوایی از مرگ نجات یافتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: پس از اطلاع از وخامت حال زائویی که در منطقه محروم و سخت گذر مرگسر از توابع شهرستان الیگودرز ساکن بود، عوامل اورژانس هوایی استان با استفاده از بالگرد به منطقه اعزام شدند.

کوروش ساکی اظهار کرد: مادر و نوزاد که به دنبال زایمان طبیعی زودرس با خطر جدی مرگ مواجه بودند، توسط تیم امدادی به فرودگاه خرم آباد و سپس مرکز آموزشی درمانی زنان و زایمان خیریه عسلی انتقال و از مرگ حتمی نجات یافتند.

وی بیان کرد: اکنون حال مادر خوب و رضایت بخش بوده و نوزاد نارس نیز برای درمان در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان خیریه عسلی بستری و حال عمومی وی نیز رو به بهبودی است.

4 مامور محیط زیست آمل در درگیری با شکارچیان متخلف مصدوم شدند

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آمل از مصدوم شدن چهار نفر از ماموران اجرایی این اداره در درگیری وتعقیب و گریز با شکارچیان متخلف در یک هفته گذشته خبر داد.

'بهمن صادق نژاد ' گفت: درپی گزارش های مردمی و مبنی بر شکار غیرمجاز در منطقه جنگلی 'سنگ درکا' از توابع بخش امامزاده عبداله(ع) شهرستان آمل, ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان بلافاصله در محل حاضر شدند و درصدد ضبط آلات جرم برآمدند که با مقاومت متخلفان روبرو شده و منجر به درگیری میان آنها شد.

وی افزود: در این درگیری یکی از ماموران اجرایی از ناحیه دست و پا مصدوم شده و سه نفر دیگر از ماموران نیز توسط سگ شکاری متخلفان از ناحیه پا به شدت آسیب دیدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت این اداره در نهایت پس از پایان درگیری، موفق شدند سه قبضه اسلحه شکاری شامل دو قبضه اسلحه دو لول و یک قبضه تک لول را به همراه یک طاقه 'قرقاول خزری' و یک قطعه ' ابیا ' از این متخلفان کشف و ضبط کنند.

صادق نژاد تصریح کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان آمل در مسیر جنگلی جاده خشواش این شهرستان نیز موفق به کشف دو قبضه اسلحه شکاری تک لول از دو شکارچی متخلف شدند.

وی ادامه داد: ماموران این اداره همچنین در هفته جاری در گشت زنی در دو روستای ' ناندل' بخش لاریجان و روستای ' سرخ کلا' بخش دشت سر آمل، سه قبضه اسلحه شکاری شامل دو قبضه سلاح دو لول و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز دو لول کشف وضبط کردند.

وی اضافه کرد: پرونده تخلف شکارچیان متخلف در محل صورت جلسه شده و به همراه شکارهای جمع آوری شده برای پیگیری قانونی تحویل دادگستری شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آمل، از شکارچیان و صیادان این شهرستان درخواست کرد، به منظور برقراری تعادل در میان وحوش از شکار گونه های حفاظتی وکمیاب در مناطق حفاظت شده خودداری کنند.

تالاب انزلی شادی را ربود

شادی سرخیل، عضو ۲۱ ساله تیم قایقرانی بندر انزلی که روز گذشته برای تمرین قایقرانی به مرداب انزلی رفته بود به دلیل واژگونی قایق ناپدید شد و هنوز بعد از جستجوهای فراوان خبری از او نیست.

حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر از ناپدید شدن یک قایقران در مرداب انزلی خبر داد.

وی در مورد این حادثه گفت: شادی سرخیل به همراه ۱۲ نفر دیگر و ۲ قایق موتوری دیگر در پیست قایقرانی تالاب انزلی در حال تمرین بود که به دلایل نامعلوم قایق وی واژگون شد و قبل از اینکه این قایق زیر آب برود، پیکر این قایقران به زیر آب رفت.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر با بیان اینکه ممکن است دلیل بروز این اتفاق سرمای هوا و یا گرم بودن بدن وی باشد، ادامه داد: این ورزشکار برای حضور در مسابقات کشوری سه‌شنبه آینده، در حال تمرین در تالاب انزلی بود.

 وی تصریح کرد: بلافاصله پس از واژگونی قایق، تیم‌های جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی و دریابانی انزلی در جستجوی پیکر این ورزشکار هستند اما هنوز موفق به این امر نشده‌اند.

درخشان با تاکید بر اینکه تمامی نیروهای امدادی با تمام امکانات در جستجوی پیکر این قایقران هستند، خاطرنشان کرد: ۲۵ غواص جمعیت هلال احمر، نیروی دریایی و دریابانی انزلی در جستجوی پیکر شادی سرخیل هستند.

به گفته وی، جستجوها تا یافتن عضو تیم قایقرانی انزلی همچنان ادامه دارد.

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.