مروري بر حوادث استان‌ها در ساعات گذشته؛

دختر كشي پدر با قمه / جان دادن 92 نفر در سواحل خزر/ شوهري که تصاوير همسرش را در فيس‌بوك منتشر کرد

در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

به گزارش گروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، در ساعات گذشته اتفاقات متفاوتی در سطح کشور رخ داده که برخی از مهمترين حوادث را در ذيل می‌خوانيد.

هتک حرمت زن جوان توسط شوهر سابق

فردي که عکس هاي شخصي همسر سابق خود را در يکي از شبکه هاي اجتماعي منتشر مي کرد، توسط پليس فتا آذربايجان شرقي شناسايي و بازداشت شد.

رئيس پليس فتا آذربايجان شرقي گفت: چندي پيش خانمي با هويت معلوم با ارائه شکوائيه اي از مرجوعي قضايي اعلام داشت که مدتي است فردي ناشناس از طريق ارسال پيامک، مزاحمت تلفني و اخيرا از طريق شبکه اجتماعي فيس بوک اقدام به انتشار عکس هاي عروسي و شخصي وي را کرده است که موضوع در دستور کار احدي از کاراگاهان خبره تيم اجتماعي اين پليس قرار گرفت.

سرهنگ «محمد قاسملو» افزود: شاکيه با توجه به اينکه مدتي بود که از همسرش جدا شده، از اين رو به وي مظنون و از او متشاکي بود که مستندات اوليه جمع آوري و در بررسي هاي فني بر روي پروفايل فيس بوک انتشار دهنده عکس ها آغاز و به جهت استفاده متهم از فيلترشکن امکان شناسايي آدرس دقيق اينترنتي وي مقدور نبوده و با توجه به حساسيت موضوع تيمي متشکل از کارشناسان مسوول اين امر شده بودند.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه در مدت زمان کم اين تيم موفق به شناسايي و رديابي وي شدند و آدرس اينترنتي بدست آمده از شرکت هاي اينترنتي استخراج و هويت واقعي متهم استخراج و مشخص شد شوهر سابق شاکيه است، تصريح کرد: با هماهنگي مرجع قضايي به محل سکونت وي مراجعت و مستندات و سيستم هاي رايانه اي جمع آوري و جهت بررسي فني به همراه متهم به اين پليس انتقال داده شد.

وي اضافه کرد: در بررسي فني و آزمايشگاهي سيستم هاي رايانه اي مستندات بدست آمده گواه بر انجام اتهام وارده توسط متهم بوده که در تحقيقات و به جهت اطلاع از عواقب موضوع از بيان حقايق طفره رفته که نتيجه تحقيقات تکميلي به عرض مقام قضايي منعکس و براي متهم براي اثبات اتهام در دادسرا قرار بازداشت صادر و پرونده جهت سير مراحل بعدي تحويل مرجع قضايي شد.

مرگ یک دانش آموز در اثر تیراندازی در مراسم تشییع

اجراي يك عادت غلط باعث مرگ يك دختر بچه 11 ساله دانش آموز كلاس پنجم شد.

 اين حادثه كه در مراسم تشييع پيكر يك فرد متوفي در شهر مسجد سليمان رخ داد باعث گرديد چندين خانوار به سوگ اين دختر بنشينند.

در جريان مراسم خاكسپاري مرحوم مسلم اسدي فارساني كه با حضور بيش از 1000 نفر زن - مرد - كودك در قبرستاني در مسجد سليمان برگزار گرديد و اجراي يك رسم غلط كه در هنگام تشييع جنازه گروهي ناآگاه با دردست داشتن اسلحه و عدم آشنائي به فنون استفاده از اسلحه شروع به تيراندازي هوائي نمودند، متأسفانه اصابت يكي از گلوله‌ها به پهلوي دختر 11 ساله‌اي بنام هستي اسدي باعث مرگ وي گرديده. در اين حادثه ناگوار چندين نفر نيز مجروح گرديدند.

اين عادت غلط كه در بين گروهي از شهروندان معمول است تاكنون جان انسان‌هاي بي‌گناه بسياري را گرفته است و باعث عزادار نمودن هزاران خانواده شده است.

اينگونه اتفاقات كه هر چند وقت يكبار نمايان مي‌شود مي‌طلبد مقامات قضائي و انتظامي با مسببين واقعه برخورد شديدي در جامعه نمايند تا درس عبرتي براي ديگران شود و باعث ايجاد امنيت در جامعه گردد. از سازمان‌ها، ارگانها و نهادهاي دولتي نيز اين انتظار وجود دارد كه تلاش و كوشش زيادي را بكار گيرند و نسبت به فرهنگسازي در اين گونه جوامع فعال‌تر برخورد كنند.

راز مرگ مرموز پسر24 ساله در دست زن جوان

پس از گذشت یكسال راز قتل جوان 24 ساله در شهرستان خلخال استان اردبیل برملا شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مرداد ماه سال 92 خبر مفقود شدن جوانی 24 ساله در یكی از روستاهای خلخال به پلیس گزارش و اقدامات انجام یافته جهت پیدایش وی بی نتیجه ماند.

پس از گذشت یك ماه از روز مفقود شدن، جسد بی روح جوان 24 ساله در یكی از مناطق این شهر پیدا و این بار پلیس تلاش خود را جهت كشف علت جنایت و شناسایی عامل یا عاملان قتل آغاز كرد.

در مراحل اولیه رد پای زن و مردی به عنوان مظنون در این جنایت پیدا و مشخص شد این افراد همراه با مقتول در امر توزیع مواد مخدر  فعالیت داشته اما پس از دستگیری به خاطر عدم وجود مدارك قانونی و عدم اعتراف متهمان پرونده راه به جایی نبرد.

در این میان زن مظنون ازدواج كرده و راهی خانه شوهر شده و مظنون دیگر نیز آزاد شد، تا اینكه پس از گذشت بیش از یك سال، زن جریان قتل جوان 24 ساله توسط دو برادر را به شوهر خود تعریف و این فرد خداشناس و قانونمند نیز موضوع را در اسرع وقت به پلیس گزارش و افراد منظون با اقدام سریع كارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شدند.

متهمان به مراجع قضایی معرفی و دو نفر از آنان به اتهام ارتكاب قتل عمد بازداشت و نفر دیگر نیز با قرار وثیقه آزاد و بدین صورت راز قتل مرد جوان پس از گذشت 1 سال در خلخال برملا شد.

خشم خواهر شوهر، عروس را به کما برد


مادر سارا چند شب است که به خانه نرفته است و امید دارد دوباره دخترش چشمانش را باز کند و با لبخندی اسمش را صدا کند، امید دارد بار دیگر با قهقه‌های دخترش بخندد و از شادی او لذت ببرد،‌ امید دارد ...

به گزارش باشگاه خبرنگاران، چند هفته گذشته روز یکشنبه اتفاق دردناکی در یکی از شهر‌های شهر مشهد رخ داد، که بسیار دردناک و غم‌انگیز بود، بر اثر حادثه‌ای بسیار تلخ نو عروسی بر روی تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند و مادری از پشت شیشه‌های اتاق با هر قطره اشکش یا ربنا سر می‌دهد، تا دخترش به هوش بیاید و بار دیگر مادرش را در آغوش بگیرد."

سراسیمه به درب خانه پدر و مادرش رسید، زنگ درب را زد‌، ‌3 شب بود که از عروسی‌اش می‌گذشت، مادرش با تعجب گفت: سارا جان چرا بی‌خبر آمدی؟ چه شده است؟ . . . – آب دهانش را قورت داد و همینکه خواست حرفی بزند،‌ بعض گلویش در هم شکست و نتوانست چیزی بگوید.

وارد خانه که شدند، برایش چای آورد، ‌گفت: دخترم(سارا) تو مهمان ما هستی اگر با خانواده شوهرت دعوایت شده بازگرد، چرا که ما رسم داریم، دختر با لباس سفید بفرستیم و با کفن سفید هم تحویل بگیریم.

چایش را خورد، چادر را سرش کرد و در حالی که اشک‌هایش ردپایش شده بود، از خانه مادر و پدر به سمت خانه شوهرش بدون حرفی و یا اعتراضی رفت.

فردا- صبح ساعت 9:30 صبح


بازهم صدای درب خانه به صدا در آمد، ‌سارا بود که این بار با چشمانی خون آلود پشت درب ایستاده بود و آثار ضرب و شتم بر روی بدنش مشهود بود، مادرش در دلش آشوب شده بود، ولی خودش را کنترل کرد و با خونسردی دخترش را به آغوش کشید و گفت: خوش آمدی دخترم، پس احمد(همسر سارا) کجاست؟

صدای هق هق سارا پدر را از خواب بیدار کرد، به نظر می‌رسید موضوع مهمی رخ داده بود،‌ پدر سوال کرد: سارا چه شده است؟ چرا این قدر گریه می‌کنی؟، سارا که از پدر شرم داشت، آرام زمزمه کرد: خانواده شوهرم مرا از خانه بیرون کردند.

پدر دست سارا را گرفت و به سمت خانه داماد به راه افتادند،‌ انگار منتظر رسیدن آنان بودند، چرا دیر آمدی؟ این سوالی بود که پدر احمد از پدر سارا پرسید ولی جوابی نشنید. پدر سارا به آرامی گفت: آقای محترم این چه رفتاریست که با نوعروستان دارید؟ مگر چه اتفاقی افتاده که او را با ضرب و شتم از خانه بیرون کرده‌اید؟

پدر احمد در حالی که همسرش و آقای داماد نیز در کنارش ایستاده بودند، جلوی مردم گفت: شما که حرف از احترام می‌زنید، حواستان به دختران باشد که قبل از ازدواج با کسی رابطه نداشته باشد. از سرخی صورت پدر سارا معلوم بود، خونش در حال جوشیدن است و مادر سارا هم که طاقت شنیدن این حرف را نداشت دست دختر و همسرش را گرفت و گفت: تست پزشکی همه چیز را معلوم می‌کند و شما بعد باید جوابگو ما و خدای ما باشید؟

چهارشنبه- ساعت 7:30 دقیقه صبح

سارا به همراه آقای داماد و پدرش به پزشک مراجعه کردند و پس از 2 ساعت پزشک در جوابی به صورت مکتوب اعلام کرد که دختر هیچ مشکلی ندارد و تنها یک عمل کوچک جراحی این سوء ظن را برطرف خواهد ساخت.

سارا بعد از روز‌ها اشک و ماتم دوباره می‌خندید،‌ احمد دست سارا را محکم گرفت و در حالی که به خاطر رفتار پدرش از سارا و خانواده‌اش عذر‌خواهی می‌کرد، به راه افتادند تا این خبر خوش را به خانواده آقای داماد برسانند.

به محض رسیدن سارا و احمد جلوی درب خانه، خواهر شوهر نوعروس که سن و سالی از او گذشته بود،‌ جلو آمد و از آنجا که از همه چیز بی‌خبر بود، شروع به فحاشی کرد و هرچه احمد سعی کرد او را از جریان مطلع سازد نشد. جر و بحث بین خواهر احمد و سارا بالا گرفت و سارا که تا الان هزار حرف و کنایه تحمل کرده بود، دیگر طاقت شنیدن زخم زبانی را نداشت.

آخ – صدایی بود که به این دعوا پایان داد، احمد ناخودآگاه با ضربه زدن به سر سارا به طرفداری از خواهرش، نوعروس را نقش زمین کرد، همه هول شده بودند،‌ قرار نبود این طور شود،‌خون سر سارا روی زمین شروع به حرکت کرد و قبل از خشک شدن نیرو‌های امدادی رسیدند.

مادر سارا زمانی رسید که پرسنل اورژانس درب آمبولانس را بسته بودند و آماده حرکت بودند، همه شوکه شده بودند، بیشتر از همه احمد بود که نمی‌دانست چه کاری کرده، دختری بی‌گناه را یک قدمی مرگ برده بود، ‌معلوم نبود اصلا تا به بیمارستان برسد، فوت نکند.

جمعه- ساعت 14 بعد از ظهر

قدم زنان، پدر راهروی بیمارستان را طی می‌کند و خانواده احمد دائم می‌آیند تا رضایت بگیرند، پسرشان از زندان بیرون بیاید ولی بی‌فایده است، پدر در انتظار باز شدن چشمان دخترش است که به خاطر آن ضربه به کما رفته است، ‌پزشکان گفتند: باید منتظر باشند تا بدن واکنش نشان دهد و هیچ کار دیگری از دست آنان بر نمی‌آید.

مادر سارا چند شب است که به خانه نرفته است و امید دارد دوباره دخترش چشمانش را باز کند و با لبخندی اسمش را صدا کند، امید دارد بار دیگر با قهقه‌های دخترش بخند و از شادی او لذت ببرد،‌ امید دارد...

توهم یک مرد باعث آتش سوزی شد


با تلاش مأموران آتش‌نشانی و حضور گروه‌های امدادی، پیش از بروز خسارات جانی و مالی به خانه‌های مجاور، آتش مهار شد.


سرهنگ «برزو همتی» رئیس پلیس ملارد غرب استان تهران گفت: با اعلام مرکز 110 ، مبنی بر یک آتش‌سوزی در ملارد بلافاصله مأموران گشت انتظامی کلانتری 11 مرکزی خود را به محل حادثه رساندند.


وی ادامه داد: با تلاش مأموران آتش‌نشانی و حضور گروه‌های امدادی، پیش از بروز خسارات جانی و مالی به خانه‌های مجاور، آتش مهار شد.


سرهنگ همتی با اشاره به اینکه این آتش سوزی خسارات جانی در پی نداشت افزود: صاحبخانه به واحد گشت مراجعه و اظهار داشت که همسرش به موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و در توهم خانه را به آتش کشیده است.


رئیس پلیس ملارد گفت:  این آتش‌افروز با رضایت همسرش به یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال یافت تا اعتیاد به شیشه را ترک کند.

حمله وحشیانه پدر به خانواده/ دختر 6 ساله قربانی بی رحمی پدر


فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: پدری به دلیل توهم شیشه‌ای با قمه به جان خانواده‌اش افتاد و جنایت هولناکی را رقم زد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، دو شب گذشته حوالی ساعت 22 خبر جنایتی از یکی روستا‌های گچساران به نام "تلخاب شیرین" از طریق مردم به سامانه 110 اعلام شد و سریعا ماموران انتظامی به محل اعزام شدند. ماموران پس از حضور در محل مشاهده کردند اعضای یک خانواده که شامل یک مرد و زن و 2 دختر می‌شدند، غرق در خون خود غلط می‌زنند. سریعا نیرو‌های امدادی مجروحان را به بیمارستان رساندند که متاسفانه پدر خانواده و دختر کوچکترش که تنها 6 سال سن داشت، جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر ماموران انتظامی در بررسی از صحنه جنایت اعلام کردند که این پدر 32 ساله به نام ابراهیم پس از مصرف بیش از حد شیشه، با قمه به جان خانواده‌اش افتاده و پس از مجروح کردن آنان، خود را نیز کشته است. سرهنگ بازیان فرمانده نیروی انتظامی گچساران گفت: هم اکنون مادر خانواده در کما به سر می‌برد و دختر بزرگتر وضعیت مساعدی دارد.

کشف گاو صندوقی پر از اموال مسروقه


جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای یک باند که با اجاره کردن منزلی در اصفهان اقدام به سرقت می‌کردند در عملیات ویژه پلیس مرکز استان دستگیر و از آنان یک گاو صندوق بزرگ پر از پول و طلای مسروقه کشف شد.

سرهنگ حسین حسین‌زاده‌ اظهار کرد: مأموران انتظامی کلان‌شهر اصفهان در پی شناسایی و رصد فعالیت مجرمانه یک باند سرقت منزل بلافاصله وارد عمل شده و اقدامات ویژه را برای انهدام و دستگیری اعضای آنان به اجرا گذاشتند.

وی با اشاره به انجام تحقیقات وسیع و گسترده برای شناسایی محل تردد و مخفیگاه این افراد گفت: مأموران پس از شناسایی محل اختفای مجرمان با هماهنگی قضایی و در یک عملیات کاملاً منسجم و ضربتی اعضای باند را که چهار نفر و در حال اوراق یک گاوصندوق مسروقه بودند، دستگیر کردند.

 این مقام انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از گاو صندوق مسروقه نیم کیلو طلا، چندین عدد سرویس طلا، تعدادی زیادی مدارک و اسناد مسروقه، مبلغ 9 میلیون ریال وجه نقد، هفت عدد نیم‌سکه بهار آزادی و 6 عدد سکه الیزابت سرقتی کشف شد.

حسین‌زاده باتاکید برادامه تحقیقات برای شناسایی و کشف احتمالی سرقت‌های دیگر این باند گفت: اعضای این باند همگی غیربومی بوده و به عنوان گردشگر و مسافر با اجاره کردن منزلی در اصفهان اقدام به سرقت می‌کردند.

صحبت‌های قاتل 19 ساله‌ای که همسر آینده‌اش را کشت

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مسلم جوان ۱۹ ساله‌ای که چند روز گذشته به اتهام قتل همسر آینده‌اش توسط پلیس خرمشهر دستگیر شده است داستان زندگی خود را این گونه تعریف کرد: در خانواده‌ای متوسط از نظر مالی زندگی می‌کردم پدرم از کودکی در خانواده من حضور نداشت، آرزوی خانواده گرم و صمیمی و منسجم را داشتم‌، ای کاش نصیحت‌های بزرگتر‌ها و معلم‌هایم را آویزهٔ گوش قرار داده و آن‌ها را جدی می‌گرفتم.

مسلم با چشمانی اشک آلود ادامه داد: پدرم سرایدار و مادرم خانه دار بود، به خاطر ارتباط با دوستانی ناباب که قلیان و سیگار مصرف می‌کردند اعتیاد به حشیش پیدا کردم، به علت کمبود محبت در خانواده با دختری به نام معصومه آشنا شدم، او اهل و ساکن خرمشهر بود، پدر مادر او از هم طلاق گرفته بودند.

پسر نوجوان در ادامه گفت: پس از مدتی به او علاقه‌مند شدم و قصد داشتم با او ازدواج کنم و زندگی جدیدی را تشکیل بدهم اما چند روز بعد متوجه شدم او با چند نفر دیگر رابطه دارد.

وی در ادامه صحبت‌هایش اظهار داشت: تصمیم گرفتم که با او صحبت کنم اما جر و بحثمان بالا گرفت و دعوایمان شد من که از شدت عصبانیت کنترل خودم را از دست داده بودم با چاقویی که در جیبم بود چند ضربه به او زدم، وقتی که به خودم آمدم معصومه را غرق در خون دیدم، خواستم او را به بیمارستان برسانم اما او دیگر جان نداشت خیلی ترسیده بودم و می‌خواستم هرچه زود‌تر از این شهر فرار کنم عصر‌‌ همان روز به اهواز رفتم و می‌خواستم به شهرستان حمیدیه بروم که توسط ماٌموران آگاهی دستگیر شدم.

قاتل نوجوان در حالیکه اشک هایش را پاک می کرد گفت: حالا پشیمانم ولی چه سود که او دیگر زنده نمی‌شود و من به جرم قتل بزودی محاکمه می‌شوم.

ظن پلیس از سرقت یک خانه جلوگیری کرد/ سارقان شب رو دستگیر شدند

سرهنگ احمد چنداز فرمانده انتظامی شهرستان دزفول در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: شب گذشته ماموران کلانتری شهر دزفول حین گشت زنی در منطقه گلریزان این شهر به یک دستگاه خودروی سواری پژو 206 با چهار سرنشین مشکوک شدند و به راننده خودرو دستور ایست دادند که با بی توجهی سرنشینان خودرو به پلیس از محل متواری شدند و ماموران نیز به تعقیب آنها پرداختند که ضمن متوقف کردن خودروی متواری ، سرنشینان خودرو دستگیر و به کلانتری منتقل شدند .

سرهنگ چنداز تصریح کرد : ماموران کلانتری در بازرسی از خودرو پژو 206 ، تعداد دو عدد ساعت مچی ، دو عدد انگشتر طلا ، مبلغ دو میلیون و 740 هزار ریال وجه نقد و چندین عدد کلید منزل را کشف کردند .

این مقام انتظامی افزود : بازجویی از متهمان دستگیر شده پرده از راز سرقت منزل توسط آنان را یک ساعت قبل از دستگیری برداشته شد و متهمان به پلیس گفتند پس از سرقت منزل قصد داشتیم با شناسایی منزل دوم ، سرقت خود را شروع کنیم که توسط گشت کلانتری دستگیر شدیم .

فرمانده انتظامی شهرستان دزفول خاطر نشان کرد: متهمان باتشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

کیف‌قاپی به وسیله خودرو !/ دزدان حرفه‌ای تاکنون به 80 فقره سرقت اعتراف کردند


اعضای باند سارقان کیف قاپ که با استفاده از دو دستگاه خودروی سمند و پژو اقدام به کیف قاپی از شهروندان می‌کردند دستگیر و به ۸۰ فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ ایوب احمدی فرمانده انتظامی شهرستان فردیس در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: در پی اعلام شکایت‌های متعدد از سوی شهروندان فردیسی مبنی بر سرقت کیف آن‌ها از سوی سرنشینان خودروهای پژو و سمند و با توجه به حساسیت موضوع پیگیری آن در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فردیس ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکیان و تحقیقات تکمیلی ماموران مشخص شد که سرنشینان دو دستگاه خودری سمند و پژو با جولان دادن در خیابان‌ها و حاشیه شهرستان فردیس اقدام به کیف قاپی از شهروندان می‌کنند.

وی افزود: در استعلام از خودروهای سارقان مشخص شد که هر دو خودرو دارای سابقه سرقت در تهران بزرگ و شهرستان ملارد هستند و  لذا با کنترل مجرمان سابقه دار و مراجعه به بانک اطلاعاتی سارقان به فردی که از سارقان سابقه دار بود مظنون شده و با شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه نامبرده در شهرستان ملارد شدند.

سرهنگ احمدی اظهار داشت: ماموران همراه با نیابت قضایی به شهرستان ملارد اعزام و طی یک عملیات منسجم پلیسی سرکرده باند را به همراه همدستانش دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

وی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های ماموران پس از اعتراف به ۸۰ فقره سرقت اقرار کردند که با استفاده از دو دستگاه خودروی سمند و پژو اقدام به سرقت کیف شهروندان در مناطقی از شهریار، فردیس و کرج می‌نمودند.

سرهنگ احمدی با بیان اینکه تاکنون تعداد ۴۴ نفر از مالباختگان شناسایی و جهت طرح شکایت و تشکیل پرونده به این پلیس مراجعه کرده‌اند از شهروندان خواست تا چنانچه به این شیوه از سوی اعضای این باند مورد سرقت قرار گرفته‌اند جهت اعلام شکایت به پلیس آگاهی فردیس مراجعه کنند.

عملیات 110 برای دستگیری مرد خطرناک اراک/ عامل نزاع‌های دسته جمعی به دام پلیس افتاد

شرور فراری با چندین فقره نزاع دسته جمعی و درگیری، با اقدامات اطلاعاتی مناسب پلیس امنیت عمومی استان مرکزی در اراک دستگیر شد.

سرهنگ احمد عباسی رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر گفت: روز گذشته مأموران این پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی مناسب موفق شدند، متهم فراری که از اراذل و اوباش سابقه دار اراک بود را شناسایی کنند.

رئیس پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان با مراقبت نا‌محسوس محل‌های تردد شرور فراری و شناسایی پاتوق‌های متهم، موفق به دستگیری این فرد فراری در مقابل منزل و کشف یک فقره سلاح سرد شدند.

سرهنگ عباسی در پایان اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی و با قرار وثیقه و بازداشت موقت روانه زندان شد.

جسد غواص ماهیگیر پس از 35 روز پیدا شد/ روش مرگبار ماهیگیران جنوب برای صید در خلیج فارس


جسد غواص جوانی که برای ماهیگیری وارد آب‌های خلیج فارس شده بود پس از 35 روز توسط صیادان پیدا شد.

سرهنگ مروتی، رییس پلیس آگاهی استان کیش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اعلاام  این خبر گفت: درپی مراجعه شخصی به هویت معلوم با در دست داشتن شکواییه‌ای به این پلیس مبنی بر ماهیگیری و فوت شدن برادرش به همراه دوستانش موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان کیش قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان کیش ادامه داد: پس از بررسی دقیق پرونده و صحبت‌های برادر مرحوم مشخص شد که مرحوم به همراه دوستانش جهت ماهیگیری به دریا رفته و بنابر اظهارات آن‌ها وقتی وی به داخل آب رفته پس از چندبار نفس گرفتن به روی آب آمده و سپس غوص کرده و دیگر بالا نمی‌آید.

وی با بیان اینکه تلاش درجهت پیدایش نامبرده با استفاده از بکارگیری غواصان ادامه داشت، تصریح کرد: تلاش‌ها توفیقی را به همراه نداشت تا اینکه پس ازگذشت ۳۵ روز تعدادی از صیادان جزیره کیش جهت صید به اطراف اسکله رخش در ۶۰ مایلی جزیره کیش درآبهای نیلگون خلیج فارس رفته بودند که پس از چندین صید نخ قلاب آن‌ها به شی نا‌شناسی گیر کرد.

سرهنگ مروتی ادامه داد: صیادان درابتدا فکرمی کردند صیدی به قلاب آن‌ها گیر کرده و پس از تلاش فراوان یک عدد تفنگ صیادی به همراه قلاب بالا آمده و به دنبال آن جسد مرحوم به روی آب می‌آید.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مرحوم دارای لباس غواصی بوده و اعضای اصلی جسد سالم مانده، اذعان داشت: جسد مرحوم توسط صیادان و یگانهای امدادی جزیره پس از هماهنگی با پلیس آگاهی و دریابانی انتظامی ویژه کیش به خشکی و طی صدور نیابت جهت کالبدشکافی و علت تامه فوت به شهرستان محل تولد انتقال یافت.

رییس پلیس آگاهی استان کیش خاطر نشان کرد: نکته قابل توجه در این حادثه اقدام به صید ماهی از طریق تنفس طبیعی و بدون استفاده از کپسول اکسی‍‍ژن و لوازم ایمنی توسط جوانان و صیادان جزیره است که از ابتدای امسال باعث دومین فوت مشابه به روش فوق در آب‌های خلیج فارس در حوزه قضایی کیش شده است که به صیادان توصیه می‌شود از روشهای امن وبی خطر در صید ماهی استفاده کنند.

سوداگر مرگ در زندان به دار مجازات آویخته شد

حکم اعدام یكی از قاچاقچیان مواد مخدر در محوطه زندان شهرستان تربت حیدریه خراسان رضوی به اجرا درآمد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ برابر حکم صادره از دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تربت حیدریه درخصوص اجرای حکم اعدام یک نفر به اتهام قاچاق مواد مخدر، حکم مذکور روز گذشته در محوطه زندان این شهرستان اجرا شد.

احكام این مجرم پس از صدور توسط دادستان و تایید توسط دیوانعالی كشور با حضور مقامات قضایی و مسئولان انتظامی در امنیت كامل در محوطه زندان برگزار شد.

گفتنی است، متهم به اتهام حمل و نگهداری 918گرم هروئین فشرده به دار مجازات آویخته شد.

چاقوی خشم در قلب برادر فرو رفت/ برادر مجروح در بیمارستان جان داد

فرمانده انتظامی ایلام از وقوع یک فقره اختلاف خانوادگی منجر به قتل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ "فردین پیری" در این خصوص اظهار داشت: فردی به نام (محمدمهدی - م) در یک نزاغ خانوادگی با چاقو، برادر خود به نام (ستار - م ) را از ناحیه قلب مجروح کرده که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحت جان خود را از دست می دهد.
 
وی افزود: گروهی از ماموران مجرب با سرپرستی ریاست کلانتری 12 این شهرستان در سریع ترین زمان ممکن به محل حادثه اعزام و موفق به دستگیری ضارب در کمتر از یک ساعت می شوند.
 
فرمانده ناجای ایلام یادآور شد: متهم به بزه خود اعتراف کرده و انگیزه خود را از این اقدام اختلافات خانوادگی اعلام کرده است.
 
پیری ادامه داد: پرونده ای در این خصوص تشکیل و متهم تحویل مراجع قضایی شده است.
 
وی در پایان گفت: با توجه به مشکلات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در بین مردم و آشنایی نداشتن با مهارت‌های زندگی و حل مسئله در میان والدین و فرزندان بعضی اختلاف های کوچک خانوادگی منجر به درگیری منجر به جرح می شود که برای افراد خانواده و جامعه تبعات منفی و زیانباری به دنبال دارد.

کشف پنج تن دارو و لوازم آرایشی قاچاق در یزد

فرمانده انتظامی یزد از کشف پنج تن دارو و لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در 24 ساعت گذشته در این استان خبر داد.

سرهنگ ایرج کاکاوند گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطلع شدند فردی با انبار این کالاها در منزل خود اقدام به پخش آنها در شهر می کند.

وی افزود: ماموران در اقدام ضربتی، متهم را هنگام فروش این داروها دستگیر و از محل انبار وی پنج تن انواع دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی و ملزومات پزشکی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان یزد، ارزش کالای مکشوفه را افزون بر 20 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: متهم دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

سه کارگر ساختمانی در اراک بر اثر سقوط بالابر جان سپردند


رییس مرکز اورژانس و فوریتهای پزشکی استان مرکزی گفت: سه کارگر ساختمانی در اراک روز دوشنبه بر اثر سقوط بالابر از طبقات فوقانی یک پروژه نیمه کاره جان سپردند.

«قنبر فراهانی» در گفت: این حادثه در ساعت 15 و 58 دقیقه عصر روزدوشنبه در یک ساختمان نیمه کاره واقع در کمربند جنوبی اراک در نزدیکی ترمینال مسافربری رخ داد.

وی توضیح داد: به دنبال تماس تلفنی مردم دو گروه امداد و فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند که هر سه کارگر حادثه دیده به دلیل شدت جراحات وارده دردم جان داده بودند و فاقد احیای قلبی و ریوی بودند.

رییس مرکز اورژانس و فوریت های پزشکی استان مرکزی اضافه کرد: در این حادثه یک دستگاه بالابر از طبقه شانزدهم این پروژه نیمه کاره به پایین سقوط کرد که به همراه آن سه کارگر نیز سقوط کردند.

فراهانی اضافه کرد: کارگرهای درگذشته دارای 22، 28 و 30 سال سن بودند و هنوز دلایل وقوع این حادثه در کارگاه مذکور اعلام نشده است.

10 کیلوگرم ماده مخدر کراک در یک منزل مسکونی در مشهد کشف و ضبط شد

فرمانده انتظامی شهرستان مشهد از کشف 10 کیلوگرم ماده مخدر صنعتی کراک از یک منزل مسکونی در شهر مشهد خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، سرهنگ حجت نیکمرام روز دوشنبه با اعلام این خبر افزود: در اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی و دستگیری عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی، سرنخ هایی از قاچاق و نگهداری محموله مواد مخدر صنعتی در یک منزل مسکونی در مشهد به دست آمد.

وی افزود : پلیس در این عملیات ضربتی، منزل مورد نظر را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی نسبت به پاکسازی آن اقدام کرد.

وی افزود: در این عملیات با دستگیری قاچاقچی 38 ساله در بازرسی از محل، 10 کیلوگرم ماده مخدر صنعتی کراک نیز که به طرز ماهرانه در داخل خانه جاسازی شده بود، کشف و ضبط شد.

به گفته سرهنگ نیکمرام، تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

همچنین براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی، یک مامور پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان جغتای در نزدیکی سبزوار پیشنهاد رشوه 10 میلیون ریالی یک سوداگر مرگ را رد کرد.

بر این اساس خرده فروش مواد مخدر که حدود 10 گرم مواد مخدر همراه داشته برای رهایی از قانون این پیشنهاد را به یکی از افسران تیم گشتی مبارزه با مواد مخدر داده که با رد رشوه از سوی وی مواجه شد.

این مطلب حاکی است با صحت عمل مامور وظیفه شناس ، رشوه پیشنهادی رد و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی معرفی شد.

34نفر شهریورماه در سواحل مازندران غرق شدند

مدیر کل پزشکی قانونی استان مازندران گفت : در شهریور ماه امسال تعداد 34نفر (30 مرد و 4زن) در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 52درصد کاهش داشت.

به گزارش روابط عمومی پزشکی قانونی استان مازندران، ' علی عباسی ' روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به غیر بومی بودن تعداد 77درصدی از این غرق شدگان افزود : شهرستان های نوشهربا 16مورد و محمودآباد با 15مورد دارای بیشترین آمار غریق هستند.

وی با بیان اینکه 84درصد از غرق شدگان در سنین 11تا 40سال هستند ،تصریح کرد: خوشبختانه پیگیری ها ، هشدار و بیان آمار غریق شدگان از طرف خبرگزاری ، رسانه ملی و سایت های مجازی استان در بیان واقعیت های مربوط به دریا اقدام موثری بود در کاهش این آمار که امید است با همت مسوولان کشوری و استانی شاهد دریایی بدون غرقی باشیم.

گفتني است با توجه به اینکه استقبال از دریا برای شنا کردن در سواحل دریای خزر همچنان وجود دارد طرح سالم‌سازی دریا تا نمیه اول مهرماه دایر است.

لازم به ذکر است امسال 92 نفر در سواحل مازندران جانشان را از دست داده‌اند.

انتهاي پيام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.