پندهای حکیمانه علامه حسن زاده آملی + دانلود کتاب

کتاب الکترونیک "پندهای حکیمانه در آثار علامه آیت الله حسن زاده آملی" با فرمت PDF را در ادامه گزارش دانلود کنید و بخوانید.

به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران؛ کتاب "پندهای حکیمانه در آثار علامه آیت الله حسن زاده آملی" نوشته "عباس عزیزی" توسط انتشارات صلاة به چاپ رسیده و شامل 403 موعظه کوتاه و خواندنی این استاد بزرگوار است.

در مقدمه این کتاب آمده است:
قرآن به انسان حيات حكيمانه مي بخشد. قرآن كريم پند و موعظه براي انسان است . قرآن كريم پند آموز عالميان است . نهج البلاغه كتاب پند و اندرز و موعظه است . سخنان و پندهاي معصومين سعادت انسان را در دنيا و آخرت بيمه مي كند. پندها، زداينده زنگار غفلت هستند. در حقيقت بيداران كساني اند كه پندپذيرند. امام حسن عليه السّلام مي فرمايد : خدا رحمت كند كسي را كه نسبت به خويش يا برادر ديني با خانواده اش اندرزگو باشد. هر انساني در وجود و نهادش بايد واعظي دروني داشته باشد. پندها و مواعظ اگر از دلي پاك بر زباني مطهّر جاري گردد اثر بخش ‍ است . پندها و مواعظ از قلم پاك است كه سبب بيداري انسان مي شوند. پند دهنده خود بايد نخست عامل باشد تا بتواند بر ديگران نيز تأثير گذارد. پند گرفتن، عبرت گرفتن است (يعني از موعظه بايد نتيجه گرفت و عمل كرد، نه اين كه صرفاً شنيد يا ديد.) موعظه، حيات دل هاست. موعظه، نصيحتي است شفا بخش . پند براي كسي كه بدان عمل نمايد شفاست . موعظه ي سودمند و پند مؤثّر آن است كه شنونده را از عمل به زشتي ها و بدي ها باز دارد. پند، جلا دهنده ي قلوب است . پند، غفلت و بي خبري را از انسان زايل مي كند. پند، وعظ و نصيحت ، بيداري را در پي دارد. بهترين پندها آن است كه آدمي را از زشتي ها باز دارد. شنيدن پند تنها با گوش و با غفلت دل سودي ندارد، در پند و اندرز دل بايد بيدار گردد تا سودمند افتد.
آثار آيت الله علاّمه حسن زاده آملي گنجينه اي است كه موجب بيداري انسان و ارتباط با خدا مي گردد. استاد بزرگوار پندهايي حكيمانه ، عارفانه و عاشقانه در كتاب هاي گران قدر خود بيان نموده كه هر يك نور و شفاست و باعث مي شود كه زنگار غفلت از وجود انسان پاك شود. اميد كه با خواندن اين پندهاي آموزنده و حكيمانه و عمل به آنها بتوانيم سعادت دنيا و آخرت خويش را بيمه نماييم.

رمز فایل : www.yjc.ir

برچسب ها: دانلود ، کتاب ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
ممنون از کتاب پندهای حکیمانه
آخرین اخبار