قادری فرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تدوین نظام ملی استاندارد کالای دانش‌بنیان تا پایان سال

مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری ریاست جمهوری گفت: گمان می‌کنم تا پایان سال نظام ملی استاندارد کالای دانش بنیان تدوین می‌شود.

اسماعیل قادری فر مدیر کل دفتر تجاری سازی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران گفت: به منظور استاندارد سازی خدمات و کالاهای دانش بنیان و ارتقاء کیفی محصولات تولیدی شرکت‌های فناور، کارگروه مشترک تدوین استانداردی برای محصولات تولید شده توسط واحد‌های فن آور و شرکت‌های دانش‌بنیان مابین معاونت علمی و فناوری تشکیل شده است.

وی افزود: در مرحله اول قرار است حدود 300 محصول که توسط شرکت دانش بنیان تولید شده‌اند، آئین نامه اجرایی آنها برای تدوین و اخذ استاندارد ملی کسب شود تا ما مسیر برای ورود محصولات کیفی تر به بازار جهت رقابت‌پذیری را فراهم کنیم.

قادری فر تصریح کرد: این کمیته اجرایی وظیفه‌اش تدوین آن آئین نامه اجرایی و دستور العمل مربوط برای استاندارسازی است و گمان می‌کنم که تا پایان سال حداقل نظام ملی استاندارد کالاهای دانش بنیان را تدوین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ آئین نامه یا نظام مشخصی برای محصولات دانش بنیان در کشور وجود ندارد و این آئین نامه کمک می‌کند و مسیر را باز می‌کند که استاندارد سازی کالاها و محصولات فراهم شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار