امیر ولی‌وند:

استراتژیست‌ها در همه ابعاد سیاسی و نظامی، جزئی‌نگر هستند

فرمانده دافوس گفت: اگر در آن روزهای نخست جنگ، ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیج عزتمند، سپاه پاسداران، مردم و به ویژه نزاجای قهرمان نبودند، خوزستانی هم نبود، لذا ما باید قدردان ایثار، فداکاری و گذشت رزمندگان خود باشیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر "حسین ولی‌وند" فرمانده دانشگاه ستاد و فرماندهی جنگ (دافوس) در مراسم افتتاحیه سومین همایش هم‌اندیشی و تحلیل سلسله عملیات‌های غرب خوزستان با محوریت عملیات آزادسازی سوسنگرد که در این دانشگاه برگزار شد، درباره استراتژیست نظامی اظهار داشت: استراتژی به راهبردشناسی نیز معنی شده که اساساً نشان‌دهنده تدبیر در همه یگان‌ها برای مواجهه با جنگ یا مسأله سیاسی و نظامی است.   
 
وی تصریح کرد: بنده طبق مطالعاتی که داشته‌ام پی برده‌ام که استراتژیست شدن به راحتی صورت نمی‌گیرد و باید در آن تلاش و مطالعات زیادی انجام شده باشد.
 
فرمانده دافوس خطاب به امیر سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر بختیاری از رزمندگان دوران دفاع مقدس، گفت: این افرادی که نام بردم و در این جمع حضور دارند، جزء استراتژیست‌های مطرح کشورمان محسوب می‌شوند و این‌گونه افراد باورشان نسبت به وقایع و دیگران متفاوت و بالاتر است.   
 
امیر ولی‌وند افزود: تفاوت بین استراتژیست‌ها با دیگران این است که استراتژیست‌ها در همه ابعاد سیاسی و نظامی، جزئی‌نگر هستند.
 
وی در پایان درباره روزهای نخست جنگ خاطرنشان کرد: اگر در آن روزهای نخست ارتش جمهوری اسلامی ایران، بسیج عزتمند، سپاه پاسداران، مردم و به ویژه نزاجای قهرمان نبود، خوزستانی هم نبود، لذا ما باید قدردان ایثار، فداکاری و گذشت رزمندگان خود باشیم.   

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار