رویترز: موضع فرانسه در خصوص موضوع هسته‌ای ایران نرم‌تر شده است

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که مواضع فرانسه در مقایسه با گذشته در قبال توافق هسته‌ای با ایران نرم‌تر شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت که مواضع پاریس در قبال توافق هسته‌ای با ایران در مقایسه با گذشته تا حدودی نرم‌تر شده است و این می‌تواند با آگاهی به این مسئله باشد که شکست در مذاکرات عواقب تلخی را به همراه خواهد داشت.

رویترز نوشت: سال گذشته فرانسه مانع از توافق در زمینه برنامه هسته‌ای ایران شد هم‌اکنون موضع نرم‌تری در مذاکرات کنونی وین بین ایران و 1+5  اتخاذ کرده است که این مسئله به حمایت از رویکرد جامع‌تر آمریکا و آگاهی به این مسئله بوده که شکست در مذاکرات عواقب تلخی در سراسر یک منطقه وسیع‌تر به همراه خواهد داشت.

رویترز ادامه داد: فرانسه یکی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل است و دارای حق وتو می‌باشد، برای مدت‌ها شرایط سختی را برای کاهش تحریم‌‌های ایران در قبال تعهدات تهران مبنی بر اثبات اینکه برنامه هست ای‌اش کاملاً صلح‌آمیز است، طرح کرده است.

رویترز ادامه داد: سال گذشته گزارشاتی مبنی به مداکرات محرمانه آمریکا با مقامات ایرانی صورت داده است و همین مسئله فرصتی را برای فرانسه به وجود آورد که به توافق با ایران "نه" بگوید و در سطح بین الملل خود را مطرح کند و واشنگتن را به دلیل صرفنظر کردن از بمباران کردن سوریه به اتهام استفاده از سلاح‌های شیمیایی توبیخ کند.

این مسئله همچنین باعث شد فرصتی برای فرانسه به وجود بیاید تا تا روابط تجاری جدیدی را با کشورهای عربی خلیج فارس مستحکم کند.

در دور کنونی مذاکرات وین، شکست مذاکرات با توجه به نقش مهم ایران در منطقه، پیامدهای هولناکی را به همراه خواهد داشت و این مسئله ای  است که دیپلمات‌های فرانسوی تمایلی ندارند که مسئولیت این پیامدها را برعهده بگیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار