هفته نامه المنار فلسطین گزارش داد؛

تلاش اسرائیل برای پیشگیری از توافق هسته‌ای/ دیدار وزیر اطلاعات اسرائیل و مقامات سعودی در تل‌آویو با هدف بررسی پرونده هسته‌ای ایران

هفته نامه المنار فلسطین به نقل از محافل سیاسی از تلاش‌های گسترده رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر برای تاثیرگذاری در روند مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ هفته نامه فلسطینی المنار در مطلبی نوشت موضوع مذاکرات در خصوص برنامه هسته‌ای ایران با فشار زیادی از سوی چندین طرف منطقه‌ای و جهانی روبرو بوده و رایزنی‌ها بین ایران و غرب طی هفته‌های اخیر با هدف دستیابی به توافق پیش از پایان سقف زمانی معین افزایش یافته و به ایستگاه مهم و دشواری رسیده که نشان دهنده سختی جلسات مذاکره در وین است.

در همین حال محافل دیپلماتیک در مصاحبه با المنار گفتند که اسرائیل طی هفته‌های اخیر برای کاهش خسارتی که در صورت دستیابی توافق بین تهران و غرب به این رژیم وارد می‌شود، تلاش زیادی کرده است.

این منابع با اشاره به اینکه اسرائیل در تلاش است که موضع جهانی را به سمت مواضع خود در قبال پرونده هسته‌ای ایران سوق دهد، افزود: اسرائیل طی هفته‌های اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای با متحدان منطقه‌ای و جهانی خود که در راس آنها عربستان، فرانسه و انگلیس جای دارند، در راستای هماهنگی مواضع پیرامون پرونده هسته‌ای ایران انجام داده است.

منابع آگاه فاش کردند که "یووال اشتاینیتز" وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی در دفتر نخست وزیر این رژیم نشست‌هایی با مقامات سعودی با هدف پیگیری پرونده هسته‌ای ایران داشته، و همچنین دیدارهایی با مقامات لندن و پاریس ترتیب داده است.

در همین حال محافل اسرائیلی می‌گویند "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا تمایل دارد که پرونده هسته‌ای ایران شکست نخورد و در صورتی‌که مذاکرات هسته‌ای به موفقیتی دست نیابد، برای تمدید مذاکرات تلاش خواهد کرد.

المنار در پایان نوشت: اعتقاد در اسرائیل این است که ایران و غرب به توافقی دست می‌یابند که اجازه تمدید مذاکرات را می دهد؛ هر توافقی به شکل بسته‌ای از تفاهم‌هایی است که تداوم مذاکرات را فراهم می‌کند؛ با این وجود فضای مثبتی در روند مذاکرات دیده می‌شود که در جهت توافق نهایی بر سر پرونده هسته‌ای ایران است.

انتهای پیام//
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار