شهرکرد؛

ترک رسوم غلط در لردگان

هم قسم شدند سران و ريش سفيدان لردگان به خاطر ترک رسوم غلط.

به گزارشگروه استان‌هاي باشگاه خبرنگاران، سران،بزرگان و ریش سفیدان دهستان ارمند در بخش مرکزی شهرستان لردگان برای ترک و ریشه کن کردن برخی آداب و رسوم غلط که باعث ایجاد اختلافاتي در جامعه می شود، با هم قسم شدند.
 
نشستي طوايف لردگان عصر شنبه در حسینیه ارمند علیا با حضور 200 نفر از ريش سفيدان و سران طوایف منطقه به ابتکار ناحیه مقاومت سپاه لردگان برگزار شد.
 
در این جلسه بزرگان و ریش سفیدان دهستان ارمند توماری در خصوص حذف برخی رسوم نامناسب که بعضا در این دهستان انجام می‌شود، را امضا و کسانی را که این رسوم غلط را تداوم دهند، نفرین کردند.
 
بر اساس این تومار استفاده از سلاح و مهمات و استعمال هرگونه موادمخدر در مجالس شادی، عروسی و عزا ممنوع شده است.
 
همچنین بر اساس مفاد این تومار راه اندازی کاروان‌های عروسی و تشیع جنازه در منطقه ممنوع و متناسب با توجه با شان افراد انجام شود.
 
بر اساس این سوگندنامه، استفاده از رسانه‌های دشمن از جمله ماهواره ممنوع شود و مردم چنانچه تجهیزات ماهواره دارند به صورت داوطلبانه به سپاه شهرستان تحویل و یک عدد دستگاه گیرنده دیجیتال تحویل می‌گیرند.
 
همچنین بر اساس این تومار بزرگان و ریش سفیدان باید در جهت رفع اختلافات تلاش کنند و از دامن زدن به آن جلوگیری نمایند.تا ديگر اتفاقات تلخي صورت نگيرد.
 
حفاظت از جنگل‌ها و منابع خدادادی و جلوگیری و از هرگونه قطع درخت، کاهش ساعات مراسم عزاداری اموات برای رفاه مردم و فراهم سازی شرایط ازدواج آسان برای جوانان و پرهیز از هزینه‌های گزاف در عروسی‌ها از دیگر موارد مورد توافق در قسم نامه بزرگان دهستان ارمند شهرستان لردگان است.

سرگرد حسین محمودی افزود: دشمن با ماهواره و پخش فیلم های منحرف کننده، جوانان ما را هدف قرار داده تا هویت آنان را تضعیف کند.
 
سرگرد محمودی تصریح کرد: بزرگان و ریش سفیدان باید جلوی این انحرافات و رسوم غلط را بگیرند تا جامعه دچار این بلاها نشود تا دشمن را در جنگ نرم نیز شکست دهیم .
 
مرکز شهرستان لردگان در فاصله 160 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.