اصفهان؛

حداقل جریمه قطع هر درخت 2 میلیون تومان است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: هزینه خسارت با توجه به چند شاخصه تعیین می‌شود که از حداقل 2 میلیون تومان تا حتی 8 میلیون تومان و بیشتر این نرخ مشخص می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،احمد سلیمانی‌پور  با اشاره به آخرین وضعیت درختان قطع شده در پیرامون دانشگاه هنر اصفهان اظهار کرد: از اواخر مردادماه که این اتفاق رخ داده از طریق قوه قضاییه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ایم و هنوز پرونده در جریان است.

وی با یادآوری قطع درختان گفت: 7 سرو سالم حدود 25 ساله در خانه تاریخی مارتا پیترز که در اختیار دانشگاه هنر اصفهان است، قطع شده و جای آن نهال یک سال کاشته شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که مسؤولان دانشگاه با این بهانه که درختان دید آثار باستانی را گرفته‌اند اقدام به این کار کرده‌اند گفت: این ادعا درست نیست و آن مکان یک فضای سبز ایده آل مناسبی بود و از طرفی درخت سرو در بسیاری از آثار باستانی وجود دارد.

وی این اتفاق را اشتباه مدیریتی دانست و تأکید کرد: از طریق مشاور حقوقی پیگیر این پرونده هستیم و در حال طی روند قانونی است که در صورت تشخیص دادگاه جریمه مالی و حبس برای خاطیان به همراه خواهد داشت.

سلیمانی‌پور در ادامه خاطر نشان کرد: موضوع مقابله با قطع درختان جدی است، هیچکس اجازه قطع درختی را ندارد و این کار جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان این که کمیسیون ماده 7 برای رسیدگی به چنین پرونده‌هایی در سازمان ما شکل گرفته است، تصریح کرد: هر تخلفی در این زمینه گزارش شود به این کمیسیون می‌آید که در آن نمایندگانی از شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان پارک‌ها حضور دارند.

وی اضافه کرد: در این کمیسیون شکایت‌ها مطرح می‌شود و در صورت اثبات تخلف، شخص متخلف باید در دادگاه جوابگو باشد؛ اگر هم کسی برای ساخت و ساز بخواهد درختی را قطع کند حتی در ساخت خودش باید از طریق شهرداری درخواست دهد.

سلیمانی‌پور ادامه داد: متقاضی درخواستش را به شهرداری داده تا توسط مأمور شهرداری بررسی شود سپس تقاضا به سازمان پارک‌ها آمده و توسط کارشناس این سازمان مجدید بازدید و عکس برداری می‌شود و در نهایت در کمیسیون ماده 7 نسبت به قطع درخت موافقت یا مخالفت می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در صورت موافقت طبق شاخص‌هایی همچون نوع درخت، عمر، ابعاد، سالم بودن، رشد، ضریب منطقه‌ای و... میزان خسارت برآورد شده و باید پرداخت شود.

سلیمانی‌پور با بیان این که جریمه مالی و حبس در انتظار کسانی که است که بدون مجوز اقدام به قطع درختان می‌کنند، تأکید کرد: هزینه خسارت با توجه به شاخصه‌های گفته شده تعیین می‌شود که از حداقل 2 میلیون تومان تا حتی 8 میلیون تومان و بیشتر این نرخ مشخص می‌شود.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
مهدی
۲۲:۵۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
ایا بریدن درخت کاج در داخل حیاط که هم برای سلامتی انسان مضر هست و هم خاک را نابود میگند، و به جاش درخت میوه بکاریم ،باز هم جریمه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
مهتی
۰۳:۳۶ ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید ی سوال خدمتون داشتم خسارت درخت سه سال کاشته شده زردآلو و گردو چقدره
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمد
۲۰:۱۲ ۰۵ دی ۱۳۹۶
باسلام وخسته نباشید
چندوقت پیش یک بنده خدایی رفته توی باغ پسته ام آتیش کرده تا گرم بشه ولی آتش رو کامل خاموش نکرده بعد که رفته باد که زده آتش گر گرفته 3تا از راس پسته هام سوختن بعضی هاشون از ریشه بعضی هاشم قابل پیوند زدنه چون همون روز که فهمیدم غرق آبشون کردم تا ریشه درختها خنک شن به امید برگشتن حالا بنده خدا هم ولایتی نمیخام کار به دادگاه برسه گفته هر چی خودت خسارت بگی قبول دارم میخام زحمتتون یچوری حالیم کنین که نه اون بابا ضررکنه نه من چون عمدی نبوده ولی بهرحال سهل انگاری کرده اتفاقی موقع آبم نبود کل صحرا میسوخت
ازتون خواهش میکنم یک قیمتی بابت هر درخت کاملا سوخته و درختهایی که پیوند میخورن ولی تا5و4سال دیگه محصولی نمیدن قیمتی بدید تازه اون درختایی که کامل سوختن تا بکارم به موقع پیوند برسن وتا محصول بدن حداقل9یا8 سال طول میکشه خواهشا روشنم کنین چون حق زن و بچه هام ممنون میشم منی که سرپناهی ندارم با کلی وام وباغی که از فوت بابام بهم رسیده زحمتی بکشین میانگینی بهم بدین باتشکر محمد از رفسنجان