نیمکت مربیان همچنان می‌لرزد

قلعه‌نویی هشتمین مربی اخراجی لقب می‌گیرد؟!

نیمکت مربیان هفت تیم تا پایان نیم فصل اول لیگ چهاردهم فوتبال دستخوش‌ تغییر و تحولاتی شد.

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال و نیم فصل اول لیگ چهاردهم چند وقت پیش به پایان رسید و از بین 16 تیم لیگ برتری، هفت تیم سرمربیانشان را تغییر دادند.
 
عبدالصمد مرفاوی هفتمین مربی بود که قرار دادش را یک طرفه با صبای قم فسخ کرد و جایگزین ابراهیم زاده در تیم پیکان شد.
 
تغییر و تحولات در نیمکت مربیان تیم‌های لیگ برتری بهانه‌ای شد تا به بررسی و ارزیابی تیم‌هایی که سرمربی شان را تغییر دادند بپردازیم.
 
*** تغییری که در تیم سپاهان مثبت بود
 
 زلاتکو کرانچار نخستین سرمربی بود که از قطار لیگ برتر پیاده شد و جایش را به حسین فرکی در تیم سپاهان داد.
 
مسئولان تیم فوتبال سپاهان هنوز چند دقیقه از لیگ برتر نگذشته بود که تصیم گرفتند کرانچار را برکنار و حسین فرکی را جایگزین وی کنند.
 
 حسین فرکی بعد از بهبود وضعیت جسمانی‌اش و از هفته هشتم و بازی با پدیده مشهد سرمربی تیم سپاهان شد تیم سپاهان با حضور فرکی تا الان نتایج خوبی در لیگ برتر بدست آورده و با 27 امتیاز در جایگاه سوم جدول رده بندی قرار گرفته است.
 
*** شوک مثبت در تیم پرسپولیس

 علی دایی دومین سرمربی بود که جایش را به حمید درخشان در تیم پرسپولیس داد.
 
 نیمکت تیم پرسپولیس از لیگ هفتم به بعد دچار تغییر و تحولات بوده به جز فصل قبل که علی دایی از ابتدا تا انتها روی نیمکت این تیم نشست.
 
 اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس  پس  هفته هفتم، علیرضا رحیمی را از مدیر عاملی و علی دایی را از سرمربیگری تیمشان کنار گذاشتند آنها منتفی و درخشان را به عنوان سرپرست و سرمربیگری تیمشان انتخاب کردند در نهایت هم حمید رضا سیاسی را به عنوان مدیر عامل پرسپولیس برگزیدند.
 
تیم پرسپولیس با هدایت علی دایی در هشت بازی تنها هفت امتیاز کسب کرد بر این اساس اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند که علی دایی را برکنار و درخشان را جایگزین وی کنند.
 
درخشان با حضورش در تیم پرسپولیس توانست نتایج این تیم را تغییر دهد و در هشت هفته با 14 امتیاز با این تیم کسب کرد.
 
پیروزی در دربی 79 سرخابی‌ها، اوج درخشش درخشان در بازی پایانی نیم فصل اول لیگ برتر بود همچنین راهیابی تیم پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی جام حذفی باعث شد که جایگاه متزلزل درخشان، سفت و محکم شود.
 
*** تغییری که در تیم نفت مسجد سلیمان کار ساز شد
 
 مجید باقری نیا سومین سرمربی بود که بهروز مکوندی جایگزینش‌ در تیم نفت مسجد سلیمان شد.
 
 تیم نفت مسجد سلیمان با هدایت مجید باقری نیا نتایج خوبی کسب نمی‌کرد بر این اساس ین مربی کنار رفت تا بهروز مکوندی بار دیگر به تیم نفت مسجد سلیمان باز گردد.
 
تیم نفت مسجد سلیمان با هدایت مکوندی تا الان نتایج خوبی گرفته است اولین پیرویز مکوندی در لیگ برتر در هفته یازدهم مقابل فولاد رقم خورد و همچنین تیم نفت مسجد سلیمان در آخرین بازیش در نیم فصل اول هم ملوان را شکست داد تا مکوندی همچنان به بقای تیمش در لیگ برتر امیدوار بماند.
 
*** شرایط گسترش با تغییر مربی عوض شد
 
 تیم فوتنبال گسترش فولاد تبریز چهارمین تیمی بود که سرمربی اش را تغییر داد بر این اساس فراز کمالوند جایگزین مهدی تار تار شد.
 
 مسئولان گسترش فولاد بعد از شکست خانگی مقابل پدیده مشهد تصمیم برکناری مهد تار تار گرفتند.
 
 تیم فوتبال گسترش فولاد با هدایت تار تار تا پایان هفته یازدهم موفق به کسب یازده امتیاز شد و در رده سیزدهم قرار داشت بر این اساس تار تار از هدایت گسترش فولاد برکنار و کمالوند جایگزینش شد.
 
فراز کمالوند در چهار بازی که هدایت گسترش فولاد را بر عهده گرفته چهار امتیاز با این تیم به دست آورده است. میانگین کسب امتیاز کمالوند هم همان یک امتیاز در هر بازی بود که تارتار هم همین میانگین را تا زمانی که هدایت گسترش را بر عهده داشت به دست آورده بود.

*** شوکی که در تیم ملوان جواب نداده است

پنجمین تغییر سرمربی در انزلی رخ داد. نصرت ایراندوست جایش را به استفان مولیسیلوویچ داد. هم اکنون ایراندوست منصب تشریفاتی مدیرفنی را در اختیار دارد.
 
مولیسیلوویچ هموطن دراگان اسکوچیچ از هفته دوازدهم روی نیمکت ملوان نشست و پس از تساوی مقابل نفت تهران در سه بازی شکست خورد.
 
این مربی در باقیمانده بازیها تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر نتوانست کاری از پیش ببرد. بایددید در نیم فصل دوم چه عملکردی از خود به جای خواهد گذاشت!

گفتنی است تیم ملوان تا الان یک برد در لیگ چهاردهم به دست آورده که آن هم مربوط به زمان ایراندوست است.

*** ادامه فعالیت مرفاوی با پیکان سواری  
 
منصور ابراهیم زاده ششمین مربی بود که در پایان نیم فصل اول از هدایت تیم پیکان برکنار شد و جایش را به صمد مرفاوی داد.
 
ابراهم زاده برای اجرای برنامه دوساله به پیکان آمد اما انتظارات را برآورده نکرد. اهالی فوتبال از پیکان به خاطر نداشتن بازیکنان بزرگی همچون مهدی رحمتی، ساموئل، نصرتی و دقیقی انتظار داشتند که نتایج خوبی بگیرد اما کسب 17 امتیاز از 15 بازی و قرار گرفتن در جایگاه یازدهم جدول مسئولان پیکان را مجبور کرد که ابراهم زاده را کنار بگذارند و صمد مرفاوی را جایگزین این مربی کنند.
 
به هر حال باید دید تیم فوتبال پیکان با هدایت مرفاوی در نیم فصل دوم چه نتایجی خواهد گرفت!

*** جانشین مرفاوی در صبا کیست؟!
 
تیم صبای قم با هدایت مرفاوی تاپایان هفته یازدهم نتایج خوبی گرفت و با 23 امتیاز پایین تر از استقلال و بالاتر از پرسپولیس در رده ششم جدول قرار دارد. اما مشکلات مالی صبای قم باعث شد که مرفاوی قراردادش را یک طرفه با این تیم فسخ کند و یک روز پس از آخرین تمرینش با تیم صبا به پیکان برود و جایگزین ابراهیم زاده شود.

باید دید مرفاوی نتایج خوبش در تیم صبای قم را در پیکان تکرار می‌کند یا نه!
 
*** چه مربیانی در ادامه از قطار لیگ پیاده می‌شوند؟
 
تیم استقلال با هدایت قلعه نویی در ابتدای لیگ چهاردهم نتایج خوبی به دست می‌آورد و در هفت هفته با شش پیروزی و تنها یک شکست صدر نشین بلا منازع لیگ برتر بود اما به یکباره وضعیت این تیم تغییر و جایگاهش از رتبه اول به رتبه پنجم تنزل پیدا کرد.
 
شکست در دربی 79 و حذف از جام حذفی با شکست مقابل ذوب آهن، شرایط قلعه نویی را در تیم استقلال بحرانی تر از گذشته کرده است و حتی بر شدت شعار " حیا کن و رها  کن" افزوده شد.

به هر حال قلعه نویی بیش از هر زمان دیگری احساس خطر می‌کند چرا که نمیکتش لغزنده شده است و افشار زاده هم بیان کرده تا یکشنبه درباره قلعه نویی تصمیم گیری می‌شود. شاید قلعه نویی زودتر از آنچه تصور می‌کند از استقلال خداحافظی کند.
 
یحیی گل محمدی سرمربی ذوب آهن هم یکی از کسانی بود که در هفته‌های ابتدایی شایعه برکناری‌اش بود اما آذری از او حمایت کرد. گل محمدی بعد از مدتی توانست نتایج هفته‌های ابتدایی را جبران کرد و الان هم ذوب آهن با هدایت این مربی شرایط مناسبی دارد.
 
گفتنی است ، تیم استقلال خوزستان هم شرایط خوبی ندارد اما تا الان مسئولان این تیم از ویسی حمایت کردند. باید دید این حمایت تا کجا ادامه خواهد داشت!
 
گفتنی است، نیم فصل دوم لیگ چهاردهم فوتبال از روز دوشنبه آغاز می‌شود. باید دید کدام مربیان در نیم فصل دوم از قطار لیگ برتر پیاده می‌شوند!

انتهای پیام/

برچسب ها: مربی ، تیم ، قلعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
حسن مزرعه
۲۳:۰۸ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
شکست دردربی وحذف ازجام جهانی درمقابل ذوب اهن
اقای محترم شما جام حذفی ایران با جام جهانی اشتباه گرفتید دمت گرم
United States of America
استقلال قهرمان
۱۶:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
اگر جراید بگذارند امیرخان میماند و با قدرت به کارش ادامه میدهد خوبه با تیم صدرنشین4امتیاز فاصله داره و اینقدرها هم بد کار نکرده به کوری چشم جراید و اصحاب رسانه استقلال با قلعه نویی قهرمان میشه
Iran (Islamic Republic of)
نيما
۱۴:۲۹ ۰۸ آذر ۱۳۹۳
هر كسي كه ايشان را بركنار كند يا باعث بركناريش شود خداوند امواتش را بيامرزد انشاالله ديگر فوتبال را كنار بگذارد تا قيافه اش را نبينيم .
آخرین اخبار