محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

غرب بخواهد مذاکرات به نتیجه برسد، نباید به فکر جایگزین برای "اشتون" باشد

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: اگر هدف 1+5 این باشد که ظرف چند ماه آینده با ایران به توافق برسند، شاهد باقی‌ماندن اشتون خواهیم بود، اما اگر غیر از این باشد، موگرینی وارد مذاکرات خواهد شد.

"مهدی محمدی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به گمانه‌زنی‌های رسانه‌های غربی در رابطه با احتمال جایگزینی "فدریکا موگرینی" به جای اشتون در مذاکرات هسته‌ای ایران، اظهار داشت: احتمال جایگزینی موگرینی به جای اشتون بسیار کم است.
 
وی ادامه داد: اکنون مذاکرات در مقطع حساسی قرار دارد و ورود یک عضو جدید باعث خواهد شد تا روند مذاکرات به کندی پیش رود، این در حالیست که طرفین مایلند تا در زمان کوتاه مذاکرات به پایان رسیده و به نتیجه کلی برسند.
 
این کارشناس مسائل هسته‌ای تصریح کرد: کاترین اشتون اکنون در مذاکرات به عنوان رئیس 1+5 محسوب می‌شود که هماهنگ کردن این گروه را برعهده دارد و اگر موگرینی به جای وی وارد مذاکرات شود، با توجه به عدم اشراف وی در سوابق مذاکراتی، روند را دچار مشکل خواهد کرد.
 
محمدی افزود: اگر هدف 1+5 این باشد که ظرف چند ماه آینده با ایران به توافق برسند، شاهد باقی‌ماندن اشتون خواهیم بود، اما اگر غیر از این باشد، موگرینی وارد مذاکرات خواهد شد و می‌دانیم وی نسبت به اشتون مواضع خصمانه‌تری را نسبت به ایران دارد و حضور وی قطعا توافق را دچار آسیب خواهد کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات بخواهد پس از ژوئیه 2015 تمدید شود، آن وقت حضور اشتون معنادار نخواهد بود.
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار