محمدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نشانه‌گیری یک اصل بنیادین از سوی مقام معظم رهبری؛ تهدید چیزی به مذاکرات اضافه نخواهد کرد

یک کارشناس موضوعات هسته‌ای گفت: یکی از اصلی‌ترین دلایلی که تهدیدات آمریکا همچنان تداوم پیدا کرده این است که دولت ما پاسخ روشنی به چنین مواضعی از سوی آن‌ها نداده‌ و هزینه این اظهارنظرها از سوی آمریکایی‌ها چندان برای آن‌ها بالا نبوده است.

"مهدی محمدی" در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران پیرامون بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه بنده با مذاکراتی که در زیر شبح تهدید انجام بگیرد موافق نیستم، اظهار داشت: آمریکایی‌ها از همان ابتدایی که مذاکرات با ایران را شروع کردند یک پیش‌فرضی را برای خود درنظر گرفتند.

وی ادامه داد: پیش‌فرض مذکور این بود که فشار در مذاکرات، مکمل این مسیر خواهد بود و فشار بر ایران از طریق تحریم و تهدید نظامی برای آن‌ها امتیاز بیشتری در مذاکرات به همراه خواهد آورد.

این کارشناس موضوعات هسته‌ای تصریح کرد:‌ یکی از اصلی‌ترین دلایلی که این موضوع همچنان تداوم پیدا کرده این است که دولت ما پاسخ روشنی به چنین مواضعی از سوی آن‌ها نداده‌ و هزینه این اظهارنظرها از سوی آمریکایی‌ها چندان برای آن‌ها بالا نبوده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری یک اصل بنیادین را نشانه گرفتند و آن این است که تهدید چیزی به مذاکرات اضافه نخواهد کرد و کسانی که فکر می‌کنند با تشدید ادبیات تهدید می‌توانند به امتیازگیری بپردازند سخت در اشتباه‌ هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار