به مناسبت دیده شدن یوزپلنگ ایرانی؛

دونده و حامی یوزپلنگ ایرانی در پارک ملی گلستان می دود

'ابراهیم عطایی' دونده استقامتی پرتلاش کشورمان فاصله ٢٥ کیلومتر در این پارک را برای حمایت از 'سریعترین دونده جهان'، خواهد دوید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران‌، مسئول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گلستان اظهارداشت: به مناسبت اعلام خبر خوش 'دیده شدن یوزپلنگ آسیایی در پارک ملی گلستان' و همچنین افزایش حساسیت و آگاهی هم میهنان از ارزش‌های محیط زیستی و حیات وحش پارک ملی گلستان، ابراهیم عطایی دونده استقامتی کشورمان و عضو فعال موسسه مهرگان 'پرتو پژوه'، فاصله ٢٥ کیلومتر روستای 'تنگراه' تا دوراهی 'دشت' را در این پارک برای حمایت از سریعترین دونده جهان، خواهد دوید.

احمد دباغیان افزود: همزمان با روز جهانی یوزپلنگ، امروز موسسه مهرگان با همکاری پروژه بین المللی حفاظت از یوز آسیایی، اداره کل محیط زیست استان گلستان و سازمان‌های مردم نهاد استان، این برنامه را برگزار خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که همزمانی این برنامه با سفر رییس جمهور به گلستان، پیام آور خبر خوش حذف جاده درون پارک ملی گلستان باشد که سال‌هاست دل دوستداران محیط زیست را به درد آورده و عوارض بسیاری مانند کشته شدن چندین قلاده پلنگ، آتش سوزی و ... را به همراه داشته است.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.