مدیرعامل بانک اقتصادنوین مطرح کرد

امنیت مهمترین چالش تجارت با عراق/ سرمایه‌گذاری بانک اقتصادنوین در عراق جهت تسهیل تجارت

مدیرعامل بانک اقتصادنوین با اشاره به سرمایه‌گذاری این بانک در عراق برای تسهیل در تجارت گفت: 68 درصد سرمایه بانک ایرانی عراقی با عنوان تعاون اقلیمی مربوط به اقتصادنوین است که بالغ بر 150 میلیارد دینار عراقی معادل 120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حسین معتمدی مدیرعامل بانک اقتصاد نوین در جلسه شورای سیاست‌گذاری کنفرانس‌ فرصت‌های ویژه اقتصادی تجاری ایران و عراق با اشاره به سرمایه‌گذاری این بانک در عراق برای تسهیل در تجارت گفت: 68 درصد سرمایه بانک ایرانی عراقی با عنوان تعاون اقلیمی مربوط به اقتصاد نوین است که بالغ بر 150 میلیارد دینار عراقی معادل 120 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: ما نیز مانند همه بنگاه‌هایی که با عراق کار می‌کنند گرفتار چالش‌هایی هستیم که مهمترین آن بحث امنیتی است.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین با اشاره به چالش‌های ساختاری در داخل عراق تصریح کرد: این کشور سالها از صحنه بین‌المللی دور بوده و زیرساخت‌هایش به روز نیست و عبور از موانع معمولاً به کمک دولت‌ها و ارتباط بین دولتها نیاز دارد. 

وی تأکید کرد: ما هم با چالش‌های بین‌المللی مانند تحریم روبه‌رو هستیم و عراقی‌ها هم هنوز زور و نفوذ ملموس قدرت‌ها را در همه ارگان‌های خود لمس می‌کنند که مسائل بانکی هم از این دسته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: چالش ، عراق ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار