معاون برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان خبر داد؛

تشکیل ستاد مقابله با خشکسالی در کشور

معاون برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: ستاد مقابله با خشکسالی با نظارت معاونت علمی و پژوهشی ریاست جمهوری در کشور تشکیل شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛ غلامعلی منتظر در مراسم تقدیر از پژوهشگران برگزیده استان فارس، با اشاره به وظایف معاونت پژوهش و فناوری با مسئولیت سورنا ستاری، معاون علمی رئیس جمهور، گفت: این معاونت در حوزه آموزش و ارائه پژوهش‌های عرضه‌محور و فناوری ورود نمی‌کند.

وی اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان از مسیری می‌گذرد که شامل محورهای مختلفی شده و وزارت نیرو و دستگاه‌های اجرایی باید متقاضی این فناوری‌ها باشند. وظیفه اصلی این معاونت بسترسازی برای این تعامل است.

معاون برنامه‌‌ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور با اشاره به تاریخچه 80 سال آموزش عالی کشور، بیان کرد: فعالیت دانشگاه‌های کشور عرضه دانش بوده و از سه دهه گذشته به عرصه پژوهش وارد شده است.

منتظر با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور این مسیر را بدون حمایت هیچ نهادی و به تنهایی طی کردند، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های کشور در دو دهه گذشته تلاش‌های جدی در عرصه پژوهش داشتند و حرکت تدریجی مراکز آموزشی ما از آموزش صرف به سمت پژوهش و تحقیق قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه این فناوری‌ها یا مورد نیاز زمان کنونی کشور و یا مورد نیاز آینده کشور است که باید مورد توجه قرار گیرند، اظهار داشت: آینده کشور به فناوری‌های همگرا نیاز دارد و باید فناوری‌های این حوزه مورد حمایت باشد که این موضوع در کشور عملی شده و در حوزه‌هایی که برای کشور مهم‌اند مانند آب و خشکسالی ستاد مربوطه تشکیل شده و دستگاه‌های مختلف را با اعتبار مناسب در این راستا حمایت می‌کند.

معاون برنامه‌‌ریزی بنیاد ملی نخبگان کشور با بیان اینکه ستادهای مختلف نیز در حوزه فناوری تلاش کرده و کمک دانشگاه‌های ما مورد نیاز است، افزود: بخش دیگر وظیفه معاونت پژوهش و فناوری ریاست جمهوری تأمین منابع انسانی برگزیده این حوزه‌ها در کشور است.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید با تدبیر رئیس جمهور مجموعه‌ای هم‌افزا ایجاد شده تا از موازی‌کاری پرهیز شود و اگر وزارت علوم نیاز داشت به کمک می‌شتابیم، گفت: تأمین هزینه برای پژوهش‌های مختلف در دانشگاه‌های کشور از دیگر وظایف ماست و منابع انسانی برگزیده کشور را در عرصه‌های مختلف از جمله علم، ادب، هنر، فرهنگ، حوزه‌های علمیه، قرآن و غیره حمایت می‌کند.

منتظر با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان فارس در پایان خاطرنشان کرد: استان فارس با داشتن ظرفیت‌های زیاد در زمینه انسانی و منابع روزمینی و زیرزمینی می‌تواند محور توسعه کشور باشد و هر چه ارتباط دانشگاه‌های استان با ستادهای فناوری و مراکز علمی از جمله بنیاد نخبگان استان و پارک علم و فناوری و دستگاه‌های اجرایی بیشتر شود امکان بهره‌برداری از ظرفیت‌های استان در راستای پیشرفت کشور بیشتر فراهم می‌شود و ساز و کارهای لازم در این راستا پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی از خرم اباد
۲۰:۲۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۳
ستاد زیاده مهم در عمل چه نتیجه ای میده مهم است