ایلام؛

ورود 200 هزار زائر از مرز مهران به کشور

استاندار ایلام از ورود 200 هزار زایر شرکت کننده در مراسم اربعین حسینی در عراق از طریق مرز بین المللی مهران به کشور خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ محمدرضا مروارید با اعلام این خبر افزود:  تاکنون  200 هزار زائر از مرز مهران وارد خاک کشورمان شده‌اند که از این تعداد 100 هزار نفر  در روز گذشته از این مرز وارد شده‌اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه پیش بینی می‌شود  ورود زائران اربعین حسینی به مرز مهران تا روز سه شنبه ادامه داشته باشد افزود: برای کار انتقال و جابجایی زائران به شهرهای مختلف کشور  بیش از سه هزار دستگاه اتوبوس در روز، در نظر گرفته شده که روز گذشته دو هزار دستگاه در مهران حضور یافته و شمار زیادی از زوار را به شهرهای مبدا منتقل کردند.

در همین حال سردار امیری جانشین رییس پلیس راهور ناجا  از روان بودن ترافیک در جاده ارتباطی ایلام - مهران  علیرغم  افزایش حجم ترددها خبر داد و گفت: با اتخاذ تدابیر ترافیکی و حضور گشت‌های پلیس راه تردد در این مسیر به سهولت انجام می‌شود.

قرارگاه ترافیکی اربعین حسینی با حضور جانشین رییس پلیس راهور ناجا، عوامل پلیس راه و راهور استان ایلام و نیروهای کمکی پلیس راه دیگر استان‌های همجوار، بمنظور ساماندهی تردد و سایل نقلیه و نظارت و کنترل بر حرکت آنها در پایانه مرزی مهران راه اندازی شده است.

بیش از 600 هزار نفر در طول دو هفته گذشته از طریق مرز بین المللی مهران برای شرکت در  مراسم اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردند که پیش‌بینی می‌شود در مسیر برگشت بدلیل امنیت بالا و کوتاهی سفر، نزدیک به یک میلیون زایر این مسیر را برای بازگشت انتخاب کنند.

عرض کم جاده‌های استان ایلام، دو طرفه بودن بیشتر مسیرها و نا آشنا بودن رانندگان غیر بومی به مسیر، احتمال وقوع تصادف‌های رانندگی را افزایش داده است.

انتهای پیام/ش 
برچسب ها: ایلام ، ورود ، زائران ، مرز ، مهران ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.