ایلام؛

45 هزار زائر در پایگاه‌های هلال احمر مهران اسکان یافته‌اند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: بیش از 45 هزار نفر از زائران کربلای معلی از نهم آذر ماه جاری تاکنون در پایگاه های هلال احمر شهرستان مهران در استان ایلام اسکان یافته‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران؛محمد سلیمانی مهری این مطلب را در حاشیه اجرای سفرنامه سلامت و امید هلال احمر در جوار امامزاده علی صالح بخش صالح آباد شهرستان مهران در استان ایلام اعلام کرد.

وی افزود : مساجد، اردوگاه ها، سالن های ورزشی، زائر سراها و مدارس شهر مهران تجهیز و در اختیار زائران امام حسین ( ع) قرار گرفته اند.

سلیمانی مهری با بیان اینکه این پایگاه ها در هر شب ظرفیت هفت هزار زائر را دارند، ادامه داد: از دو ماه قبل اقدامات تدارکاتی و برنامه ریزی برای خدمات دهی بهتر به زائران اباعبدالله الحسین (ع) صورت گرفته است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام اضافه کرد : 10 تیم امداد جاده ای هم به صورت ثابت و سیار در محور ایلام تا پایانه مرزی مهران مستقر هستند.

سلیمانی مهری ادامه داد : 10 دستگاه آمبولانس و سه پرسنل نجاتگر در حوزه امداد جاده ای نیز در این محور فعالیت می کنند.

وی افزود:به دنبال تردد و حجم بالای ترافیک و برای هدایت صحیح زایران جهت استفاده درست از مسیرها به خصوص مسیر ملکشاهی- مهران نیز نیروهایی همراه با وسایل و تجهیزات در این محور مستقر شدند.

سلیمانی مهری اضافه کرد : یک درمانگاه اضطراری نیز جنب اردوگاه شهر مهران برای ارایه خدمات درمانی به زائران ایجاد شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: همچنین بالگردهای جمعیت هلال احمر استان از 17 آذر ماه برای امدادرسانی در پایانه مرزی مهران مستقر شدند.

نامبرده ادامه داد:به علت تردد بیش از حد زائران در محور ایلام - مهران نیز تیم های موتوری هلال احمر استان فعال شدند.

وی تصریح کرد:همچنین طرحی به عنوان تکریم زائران در حوزه داوطلبان ایجاد شده است که به زائران ، بسته های بهداشتی و مواد غذایی می دهیم.


انتهای پیام/م
برچسب ها: ایلام ، مهران ، زائر ، کربلا ، اسکان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.