در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد

انتقاد عضو کمیسیون آموزش مجلس از بودجه آموزش عالی در سال 94

عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده در بخش آموزش کشور، گفت: از بودجه درنظر گرفته شده در بخش آموزش عالی، 47 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده که این رقم اجازه تکاپوی آموزش عالی کشوری مانند ایران را با 4و نیم میلیون دانشجو نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضمن انتقاد از بودجه در نظر گرفته شده در بخش آموزش کشور، اظهار داشت: با توجه به این که ما بیش از 4 و نیم میلیون نفر دانشجو داریم متاسفانه بودجه خوبی به آموزش عالی کشور اختصاص نیافته است.

وی افزود: بودجه در نظر گرفته شده برای بخش آموزش کشور بسیار کم است و در آینده  نگرانی‌هایی را برای مسئولین آموزشی به وجود خواهد آورد.
 
سلیمی اضافه کرد: دانشگاهیان نمی‌توانند با بودجه در نظر گرفته شده در جهت کیفی‌سازی گام‌های بلندی بردارند و در بحث بودجه پژوهشی و تملک دارایی آموزش عالی با مشکلات جدی روبه رو خواهد شد.   
 
عضو کمیسیون آموزش مجلس، تصریح کرد: در مبحث مربوط به بند "و" حقوق و مزایای بسیاری از دانشگاه‌های کوچک با مشکلاتی روبه روست و انتظار می‌رود نسبت به بودجه این بخش توجه ویژه‌ای شود.
 
این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: از بودجه درنظر گرفته شده در بخش آموزش، 4700 میلیارد تومان فقط در بخش آموزش عالی در نظر گرفته شده که این میزان رقم اجازه تکاپوی آموزش عالی کشوری مانند ایران را با 4و نیم میلیون دانشجو نمی‌دهد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار