"چاووش اوغلو" در نشست خبری مشترک با همتای ایرانی:

از حق صلح آمیز هسته‌ای ایران دفاع می‌کنیم

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری مشترک با وزیر خارجه کشورمان گفت: از حق صلح آمیز هسته‌ای ایران دفاع می‌کنیم و تحریم هارا نادرست می دانیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "چاووش اوغلو" وزیر امور خارجه ترکیه در نشست مطبوعاتی مشترک با وزیر امور خارجه کشورمان بر دیدارهای دو کشور ایران و ترکیه در سطوح ویژه تاکید کرد و آن را بسیار با اهمیت خواند و اظهار داشت: در ماه اول ۲۰۱۵ رئیس جمهور ما بنا به دعوت دکتر روحانی به ایران خواهند آمد، همچنین شورای عالی روابط راهبردی دو کشور اولین نشست خود را در آنکارا برگزار کردند. 

وی ادامه داد: ما مسائل منطقه را با دقت مورد ارزیابی قرار دادیم و به توافق رسیدیم روابط اقتصادی را ارتقاء بخشیم، همچنین هدف ما در این زمینه رسیدن به ۳۰ میلیارد دلار حجم اقتصادی است.  
 
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به مسئله تردد کامیون‌ها میان دو کشور ایران و ترکیه گفت: یکی از موانع ارتقاء تجارت موضوع حمل و نقل و تردد کامیون است که امیدواریم آنرا حل کنیم. همچنین به توافق رسیدیم که شرکت‌ها و نهادهای تجاری روابط بیشتری را برقرار کنند.  
 
وی با اشاره به موضوع گردشگری میان ایران و ترکیه، گفت: در زمینه گردشگری امروز نیز گفتگویی داشتیم و امیدواریم که مردم ایران و برادران ایرانی ما فرصت بیشتری را داشته باشند تا از کشور‌ها دیدن کنند، همچنین امیدواریم این رابطه نیز متقابل باشد.  
 
اوغلو تصریح کرد: موضوعات سوریه و عراق را مورد بحث قرار دادیم و بر این اعتقادیم که تمامیت ارضی و آرامش در عراق باید حفظ شود و امیدواریم هر کشور بتواند با تمام توان با تروریسم مبارزه کند.  
 
وی تاکید کرد: هنگامی که به گروه‌های متحد علیه تروریسم‌ها نگاه می‌کنیم می‌بینیم تنها کشورهایی که در همه ابعاد آماده همکاری هستند ایران و ترکیه است و باید توجه داشت که تفاوت دیدگاه‌ها در روابط دو کشور تاثیری نخواهد داشت چرا که این روابط رابطه‌ای ریشه‌ای است.  
 
وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به اینکه خواستار مذاکرات بیشتر در رابطه با ثبات و صلح در سوریه با ایران هستیم، گفت: در زمینه صلح و ثبات سوریه می‌خواهیم که با ایران بیشتر مذاکره کنیم و امیدواریم در مراسم شب عروس مولانا میزبان آقای ظریف باشیم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: وزرا ، خارجه ، ترکیه ، ایران ، نشست ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار