بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

جناب شیرزاد! به اندازه «اکبر اعتماد» غیرت ملی داشته باشید

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر احمد شیرزاد نماینده مجلس ششم گفت: جناب شیرزاد به میزان دکتر اکبراعتماد غیرت ملی داشته باشید.

علاالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، به اظهارات اخیراحمد شیرزاد که اخیرا در میزگردی با عنوان بررسی 10 سال مذاکرات هسته‌ای مطرح کرده است واکنش نشان داد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های هسته‌ای بزرگترین به دست آورده و به همین دلیل با ایران مخالفت می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر در عرصه هسته‌ای پیشرفت نداشتیم، صف آرایی قدرت‌های دنیا در مقابل ما چه معنی داشت.
 
وی افزود: دشمنان ایران به دنبال این هستند که ما این قدرت را نداشته باشیم.
 
نماینده بروجرد خاطر نشان کرد: امروزه از صفر تا 100 صنعت هسته‌ای یعنی از استخراج اورانیوم تا غنی سازی را به دست آورده‌ایم و آن وقت افرادی همچون شیرزاد حرفی می‌زنند که دشمن هم نمی‌زند.  
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به شیرزاد گفت: جناب شیرزاد به میزان دکتر اکبر اعتماد بنیانگذار سازمان انرژی اتمی در زمان قبل از انقلاب غیرت ملی داشته باشید.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران دکتر اکبر اعتماد بنیانگذار و نخستین رئیس سازمان انرژی اتمی ایران قبل از انقلاب اسلامی بود که به عنوان پدر فناوری هسته‌ای ایران نیز شهرت یافته است.
 
او در سال 1309 در همدان به دنیا آمد برای ادامه تحصیل به سوئیس رفت و در سال 1963 از دانشگاه لوزان سوئیس فارغ التحصیل شد.
 
دکتر اکبر اعتماد زمانی که در سوئیس بود ریاست تیم اتمی سوئیس در آژانس را برعهده داشت و حتی شانس ریاست آژانس بین المللی انرژی اتمی را نیز داشت اما آن را رها کرد و به منظور خدمت به میهن خود به ایران بازگشت.  
 
اکبر اعتماد از 18اسفند 52 به عنوان رئیس سازمان انرژی اتمی منصوب شد.
 
دکتر اعتماد در طول سالیان گذشته در مصاحبه با رسانه‌های خارجی بارها از مواضع اساسی کشورمان در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای حمایت کرده و برخورد اصولی و صحیح غرب با این مسئله را خواستار شده است.  
 
چندی قبل نیز دکتر اکبر اعتماد با  تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در حال انجام مصاحبه بود که مجری به طرق مختلف سعی داشت اکبر اعتماد علیه برنامه هسته‌ای ایران صحبت کند ولی نه تنها دکتر اعتماد این کار را نکرد بلکه قاطعانه از فعالیت‌های هسته‌ای ایران دفاع کرد که این اقدام مورد خشم مجری شبکه تلویزیونی ملکه انگلیس یعنی بی‌بی‌سی فارسی شد.  

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسیون ، امنیت ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار