ساری ؛

برگزاری همایش متولیان و خادمان بقاع متبرکه در مازندران

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل از برگزاری همایش متولیان و خادمان بقاع متبرکه در سطح استان و مراسم افتتاح امامزاده هیبت‌الله در هفته وقف خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری جعفر صفری در نشستی خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته وقف با تسلیت رحلت نبی اکرم (ص)، سبط اکبر و امام رضا (ع) اظهار داشت: همه افراد جامعه حتی کسانی که 100 تومان به صندوق صدقات کمک می‌کنند از خیران بزرگ واقف هستند.

وی با اشاره به اینکه وقف تنها ویژه شیعیان نیست و در همه جوامع وجود دارد، افزود: در اسلام وقف از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه این اداره یک‌میلیارد و 200 میلیون تومان معوقه از ادارات بابل دارد، گفت: در سال 93 تنها 300 میلیون تومان معوقه از دولت دریافت شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بابل با اشاره به اینکه اوج وقف در دوران صفویه بوده و اوج وقف برای امام حسین (ع) نیز از زمان پهلوی به ثبت رسیده است چون رضاخان برای مبارزه با دین اسلام عزاداری را در سطح کشور ممنوع کرده بود اما مردم با وقف بخشی از اموال خود با این توطئه مبارزه کردند، گفت: 70 درصد وقف کشور به عزای حسینی اختصاص دارد.

وی در ادامه به اقدامات فرهنگی انجام شده در اداره اوقاف بابل طی یکسال اخیر اشاره کرد و گفت: آغاز سال جدید در کنار بقاع متبرکه و امامزادگان با اجرای برنامه آرامش بهاری، به‌کارگیری ظرفیت ائمه جمعه در این بقاع، اجرای برنامه یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (ع)، برگزاری مراسم بصریت عاشورایی در 40 بقاع متبرکه شهرستان با اجرای برنامه‌های متنوع، برپایی خیمه معرفت در بقاع متبرکه همزمان در کنار اجرای مراسم بصیرت عاشورایی با استفاده از 120 مبلغ اعزامی از قم از جمله برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه بابل بوده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: برگزاری ، مازندران ، همایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.