توقف، بازگشایی برخی نمادهای بورسی و فرابورسی

با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی و فرابورسی مشمول توقف، بازگشایی و حراج تک قیمتی شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از مدیریت فناوری بورس تهران، با پیام ناظر بازار برخی نمادهای بورسی و فرابورسی مشمول توقف، بازگشایی و حراج تک قیمتی شدند.

اطلاعیه در خصوص ارسال درخواست اعمال اوراق اختیار تبعی

به اطلاع می رساند کارگزاران محترم می بایست درخواست اعمال مشتریان خود را دریافت نموده و لیست مشتریان را بصورت تجمیعی در یک فایل با فرمت Excel و به تفکیک هر نماداز طریق اتوماسیون اداری به معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران در روز چهارشنبه 03/10/93 حداکثر تا ساعت 13ارسال نمایند. فابل مذکور شامل نماد تبعی، نام و نام خانوادگی مشتری، کد بورسی و تعداد اوراق اختیار فروش تبعی معتبر می باشد. به مکاتباتی که به صورت موردی و جداگانه به این معاونت ارسال شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد. نحوه ارسال لیست مشتریان به شرکت بورس طی نامه شماره53561/130 مورخ 26/09/1393 به مدیران عامل شرکت های کارگزاری اعلام شده است.

حراج مجدد نمادهای معاملاتی سکرد،غبهنوش،ملت،فملیح

به اطلاع می‌رساند، نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان کردستان،بهنوش ایران، بیمه ملت،حق تقدم شرکت ملی صنایع مس ایران، با توجه به عدم کشف قیمت در روز معاملاتی قبل (بدون محدودیت نوسان قیمت) آماده انجام معامله می باشند.

توقف نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت گروه صنعتی بوتان (بوتان1)

کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ نماد معاملاتی اوراق مشارکت شرکت گروه صنعتی بوتان(بوتان1)، به منظور پرداخت سود علی الحساب سه ماهه اوراق در تاریخ 07/10/1393، در پایان معاملات امروز چهارشنبه مورخ 03/10/1393 متوقف می شود.

پذیره نویسی حق تقدم استفاده نشده شرکت صنایع پتروشیمی دهدشت (دهدشتح1)

کارگزاران محترم عضو فرابورس، به اطلاع می رساند؛ تعداد 30,795,055 حق تقدم استفاده نشده صنایع پتروشیمی دهدشت (سهامی عام) در نماد دهدشتح1 در بازار پایه توافقی، امروز چهارشنبه مورخ 03/10/1393، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت آماده انجام معامله می باشد. لازم به ذکر است حداقل سهام قابل خریداری تعداد 1,000 سهم می باشد. در این خصوص توجه به موارد ذیل ضروری است: مهلت پذیره نویسی عمومی تا روز دوشنبه مورخ 08/10/1393 بوده لذا نماد معاملاتی مذکور (دهدشتح1) در روز دوشنبه مورخ 08/10/1393 متوقف می شود. کارگزارانی که حق تقدم مذکور را خریداری می نمایند، می بایست وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده را همزمان با تسویه وجه معامله حق تقدم به شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نمایند. بدیهی است مسئولیت واریز وجه معامله حق تقدم و همچنین وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده (ارزش اسمی هر سهم) بر عهده کارگزار مربوطه می باشد. شرکت سپرده گذاری مرکزی، وجوه حق تقدماستفاده نشده را به کارگزار فروشنده پرداخت نموده و کارگزار فروشنده مکلف است وجوه مذکور را به حساب ناشر واریز نماید. لازم به یاد آوری است با توجه به اینکه سهام مذکور حق تقدم استفاده نشده می باشد، خریداران محترم امکان فروش سهام خریداری شده را، تا قبل از ثبت افزایش سرمایه شرکت ندارند. همچنین، با توجه به اینکه متعهد پذیره نویس، سهامدار عمده ناشر می باشد چنانچه تمایل داشته باشد بدهی ناشی از خرید حق تقدم های استفاده نشده در عرضه عمومی ناشی از افزایش سرمایه را با مطالبات خود از ناشر تهاتر نماید، می بایست حداقل 5 روز قبل از اتمام دوره عرضه عمومی، درخواست خود به همراه گزارش بازرس قانونی ناشر مبنی بر تأیید خالص بدهی به متعهد پذیره نویس را به فرابورس ارائه نماید. فرابورس با بررسی و احراز شرایط این تبصره اجازه انجام تسویه خارج از اتاق پایاپای معاملات مربوطه را مطابق با روال مربوط با فرم تسویه خارج از اتاق پایاپای صادر می نماید.

معاملات بورس انرژی - سلف موازی استاندارد برق

4$$بدین وسیله به اطلاع کارگزاران بورس انرژی می رساند که نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 93/10/07 و 93/10/08 و 93/10/09 پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن آغاز می شود.


معاملات بورس انرژی - سلف موازی استاندارد برق

4$$بدین وسیله به اطلاع کارگزاران بورس انرژی می رساند که در جلسه معاملاتی امروز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 93/11/02 و 93/11/03 گشایش می یابد.

نماد معاملاتی ثاباد مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی

به اطلاع می رساند، نماد معاملاتی شرکت توریستی و رفاهی آبادگران ایران،مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی می باشد.

اطلاعیه مهم در خصوص عدم امکان فروش مجدد سهام در نماد معاملاتی فوکا

به اطلاع کلیه فعالان بازار می رساند نماد معاملاتی شرکت فولاد کاویان - فوکا جهت خرید سهام از سهامداران جزء توسط سهامداران عمده شرکت به مدت سه ماه آماده انجام معامله می باشد و خریداران جدید سهام باید دقت نمایند که در مهلت تعیین شده حق فروش سهام خریداری شده را نخواهند داشت و فروش مجدد آن تائید نخواهد شد.

محدودیت های عدم فروش تا 2 ماه و سقف خرید درحق تقدم استفاده ازتسهیلات مسکن

کارگزاران محترم عضو فرابورس و متقاضیان محترم، پیرو پیام های قبلی این مدیریت، به اطلاع می رساند؛ محدودیت عدم فروش توسط خریداران اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا 2 ماه پس از تاریخ خرید در برخی از نمادهای مربوط به آن از روز شنبه مورخ 1393/04/07 اعمال شد. محدودیت عدم فروش خریداران اوراق تا 2 ماه پس از خرید برای نمادهای اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که فقط 4 ماه تا پایان معاملات آن در بازار فرابورس ایران باقی مانده است، اعمال نخواهد شد. لذا نمادهای معاملاتی به شرح ذیل مشمول محدودیت مذکور نمی باشند: تسه9011 ، تسه9012 ، تسه9105 ، تسه9106 ، تسه9107 ، تسه9108 و تسه9201 . ضمناً سایر نمادهای معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن مشمول محدودیت فروش خریداران به مدت 2 ماه خواهند بود همچنین تاکید می گردد، اعتبار کلیه اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از اوراق تسهیلات مسکن بهمن ماه سال 1390 (تسه9011) به بعد، جهت اخذ تسهیلات تا یک ماه پس از توقف نماد در بازار فرابورس ایران می باشد. همچنین محدودیت سقف خرید به میزان حداکثر 90 ورقه برای هر کد معاملاتی در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن اعمال می شود. به عبارت دیگر در هر جلسه معاملاتی و در کلیه نمادهای اوراق تسهیلات مسکن، هر کد معاملاتی صرفاً تا سقف 90 ورقه تسهیلات مسکن مجاز به ورود سفارش خرید و انجام معامله می باشد. بدیهی است متقاضیان می بایست، محدودیت مذکور را در خصوص ورود سفارشات خرید و معاملات انجام شده رعایت نمایند. تخطی از پیام ناظر بازار و ورود سفارش یا خرید بیش از سقف مجاز منجر به ابطال کلیه معاملات صورت گرفته و حذف سفارش های ورود یافته گردیده و موضوع به مرجع رسیدگی به تخلفات ارجاع می شود. متقاضیان خرید بیش از سقف مذکور صرفاً پس از تایید بانک مسکن می توانند اقدام به ورود سفارش نمایند.
 
 
انتهای پیام/
برچسب ها: بورس ، توقف ، بازگشایی ، حراج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار