ساری؛

مرگ 129 موتورسیکلت سوار امسال در مازندران

از ابتدای امسال تاکنون 129 موتورسیکلت سوار در مازندران جان خود را از دست دادند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری با اشاره به اینکه ضربه به سر و شکستگی‌های متعدد علت بیش از 93 درصد مرگ‌های موتورسیکلت سواران است گفت: این در حالیست که بیش از 53 درصد کشته‌های موتورسیکلت سواران، زیر 30 سال هستند.

عباسی افزود : بخش قابل توجهی از تلفات حوادث رانندگی در هر سال، مربوط به موتورسیکلت سواران است به نحوی که مطابق آمارهای موجود در هشت ماهه سالجاری 129نفر موتورسیکلت سوار در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که این رقم 24درصد از کل قربانیان حوادث رانندگی را در برمی‌گیرد.

به گفته مدیر کل پزشکی قانونی مازندران 96 درصد کشته‌های تصادفات موتورسیکلت سواران مرد و4درصد آنان زن بوده‌اند، این در حالی است که 79درصد این افراد راکب موتور و 21درصد افراد ترک موتورسیکلت گزارش شده‌است.

عباسی افزود: بیشترین تصادفات منجر به مرگ موتورسواران در فصل تابستان و در ماه‌های شهریور با 17 مورد، مرداد با 24 مورد و تیرماه با 16 نفر و کمترین آن مربوط به فصل زمستان بوده‌است.

عباسی یادآور شد؛ هرچند به موتور به عنوان وسیله‌ای نه چندان ایمن و به دیده وسیله نقلیه درون شهری نگریسته می‌شود اما جالب است بدانیم 71درصد کشته‌های موتورسیکلت‌ها مربوط به راه‌های برون شهری و 29درصد آن‌ها مربوط به معابر درون شهری گزارش شده است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.