تقویم تاریخ در آینه ورزش

بهترین بازیکن اروپا انتخاب شد

امروز پنجشنبه 4 دی 1393 هجری شمسی برابر با 2 ربیع الاول 1436 هجری قمری و 25 دسامبر 2014 میلادی است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران 103 سال پیش در چنین روزی داراالمعلمین ورزش در خیابان ناصریه به مدیریت میر مهدی خان ورزنده تشکیل گردید. در این مدرسه معلمان ورزش برای کار در مدارس ابتدایی و متوسطه تعلیم میدیدند. از شاگردان برجسته این این مدرسه غلامحسین خان مفید، میر احمد خان صفوی و دکتر بصیر را می توان نام برد.

97 سال پیش در چنین روزی نخستین کلوپ ژیمناستیک و شمشیر بازی به مدیریت میر مهدی خان ورزنده در مدرسه دارالفنون تشکیل گردید.در جشن افتتاح این باشگاه که با هنرنمایی محصلان برگزار شد نقاش بزرگ ایران محمد علی غفاری معروف به کمال الملک حضور داشت.

58 سال پیش در چنین روزی در مسابقات دوومیدانی بین المللی بوداپس در مجارستان ایهاروش دونده استقامت مجارستانی در دو ده هزار متر حد نصاب 28 دقیقه و 42 ثانیه و 8 دهم ثانیه را بدست آورد و رکورد دار جهان شد.

54 سال پیش در چنین روزی در مسابقات بوکس قهرمانی باشگاه های ایران تیم های استقلال اهواز و آرارات تهران در برابر هم قرار گرفتند و هر 2 با نتیجه 3-3 مساوی شدند. در وزن اول میلچیان از آرارات، در وزن دوم زاخاریان از آرارات، در وزن چهارم لطیفی از استقلال اهواز، در وزن پنجم نیک ساز از استقلال اهواز و در وزن ششم نور علی از اهواز برنده شد. در وزن هفتم نظریان از آرارات و بره چران از استقلال اهواز برنده شدند.

46 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال تیم های عقاب تهران و ترنشین چک و اسلواکی برابر هم قرار گرفتند. این مسابقه به داوری عبدالرضا موزون در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد و تیم ترنشین 3 بر 1 تیم عقاب تهران را شکست داد. تنها گل عقاب را امینی خواه در دقیقه 57 زد. در تیم عقاب بهبودی، مالکی، محمدی، فدایی، محمد شاهی، عرب، بهرامی، گودرزی، امینی خواه، ساعدی، اسماعیلی، وفاخواه و باباخانلو بازی میکردند.

40 سال پیش در چنین روزی تیم 2 نفره تنیس جوانان ایران متشکل از منصور بهرامی و محرم خدایی در مرحله پایانی هفتمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا تیم قدرتمند ژاپنی را 2 بر صفر شکست داد و نخستین بار مقام قهرمانی را در قسمت دو نفره بدست آورد.

37 سال پیش در چنین روزی مجله معتبر فرانس فوتبال النس سیمنسون ستاره فوتبال دانمارک را به عنوان بهترین بازیکن اروپا در سال 1977 میلادی برگزید و به این ترتیب توپ طلایی اروپا نصیب او شد. وی با 74 رای به این عنوان دست یافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: تقویم ، ورزش ، ایران ، جهان ، تاریخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار