تازه‌های نشر:

کتاب "مکاتب سینمایی" منتشرمی‌شود

کتاب "مکاتب سینمایی" اولین کتابی است که در نشر سینمایی به طور جامع و کامل گرد آوری شده و برای علاقه‌مندان به تئاتر و سینما وارد بازار کتاب می‌شود.

معدنی پور، نویسنده این کتاب در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص محتوی کتاب خودگفت: کتاب "مکاتب سینمایی" شامل 10 فصل از مکاتب سینمایی که در طول تاریخ رخ داده می‌باشد که از این فصل 9 فصل آن به صورت مقدماتی نوشته شده است.
وی افزود: با اشاره به اینکه ریشه تمام مکاتب از لحاظ موسیقی و هنرهای سینمایی و تاثیر آنها بر سینما بررسی شده است بخش‌های کتاب به ترتیب چنین نام گذاری شده امپرسیونیسم سینمایی، دو بخش آوانگارد مستند ساز، اکسپرسیونیسم سینمایی،‌داداییسم و سورئالیسم در سینما، مکتب "منتاژ سینما" و نئو رئالیسم در ایتالیا و موج نو فرانسه و بخش پایانی سینمای نوین آلمان.

وی ادامه داد: این کتاب شامل عکس‌ها و فیلم‌هایی از مکاتب و تابلوهای نقاشی هاست که تحت تاثیر از همین آثار بوده‌اند.
معدنی پور خاطر نشان کرد: کتاب (مکاتب سینمایی) اولین کتابی است که درنشر سینمایی نوشته شده و هدف از جمع آوری این کتاب این بود که علاقمندان به سینما و دانشجویانی که در این رشته تحصیل می‌کنند به جای مراجعه به چندین کتاب مختلف با مطالعه‌ی یک کتاب همه آنچه را که باید بدست آورند.

وی با تاکید بر اینکه مطالب کتاب( مکاتب سینمایی) مختصر و مفید جمع آوری شده ادامه داد: هر کدام از این سرفصل‌ها می‌تواند یک کتاب قطور باشد و امید است انتشار این کتاب راهی باشد برای نشر کتاب‌هایی که در این زمینه نوشته شده‌اند.

وی تصریح کرد: این اولین کتابی است که به چاپ رسانده‌ام و قطعا با مشکلات و کاستی‌هایی همراه است. امیدوارم هر چه پیشتر می‌روم در چاپ‌های بعدی ایرادها و اشکال‌های کتاب را نیز اصلاح کنم.

گفتنی است، که کتاب (مکاتب سینمایی) از دریچه انتشارات(جمال هنر) به زودی وارد بازار نشر خواهد شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، نشر ، مکاتب سینمایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار