کلهر: جای چند بازیکن پرسپولیس در تیم ملی خالی است/ شیوه بازی تیم ملی باید تغییر کند

کارشناس فوتبال در خصوص ارزیابی‌اش از تیم ملی برای جام ملت‌های آسیا گفت: نفرات دعوت شده بازیکنان مد نظر کی روش هستند و سرمربی تیم ملی بر اساس اعتقادات شخصی‌اش بازیکنان تیم ملی را انتخاب کرده است.

محمود کلهر‌ در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: معتقدم‌ که جای چند بازیکن پرسپولیس در لیست تیم ملی خالی است و بازیکنان پرسپولیس می‌توانستند به تیم ملی کمک کنند.
 
کلهر در ادامه بیان کرد: عدم حضور بازیکنان پرسپولیس در لیست تیم ملی بی سابقه است و تا الان این اتفاق رخ نداده بود محمد نوری خصوصیت تکنیکی‌ دارد و طراح و با تجربه است و در تیم ملی می‌تانست موثر باشد همچنین طارمی هم می‌توانست در خط حمله به تیم ملی کمک کند.
 
 وی عنوان کرد: لیست تیم ملی تلفیقی از بازیکنان با تجربه و جوان هستند امیدوارم در جام ملت‌های آسیا فضایی فراهم شود که بازیکنان جوان بتوانند بازی کنند و اسکلت‌ تیم لمی در جام ملت‌های آسیا همان بازیکنان جام جهانی نباشد.
 
کارشناس فوتبال تصریح کرد: به هر حال کی روش برای ایجاد انگیزه در میان بازیکنان لیگ ‌می‌توانست بازیکنان جوان بیشتری به تیم ملی دعوت کند.
 
 کلهر درباره دو جای خالی تیم ملی برای پولادی و رفیعی تصریح کرد: به نظرم کی روش مربی بزرگ و حرفه‌ای است و به جوانب را باید در نظر بگیرد بازیکنانی باید در لیست خالی تیم ملی قرار بگیرند که در اردوی تیم ملی بودند و در تفکر تاکتیکی تیم جای گرفتند نه بازیکنانی که در اردوهای اخیر تیم ملی حضور نداشتند در مجموع‌ حضور پولادی و رفیعی نمی‌تواند تاثیری در روند رو به رشد تیم ملی داشته باشد.
 
وی درباره میانگین سنی بازیکنان تیم ملی گفت: میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالا است و تیم ملی باید به میانگین سنی پایین تر از 25 سال برسد به نظرم در جام ملت‌های آسیا مهم این است که نفرات جوانتر در کنار بازیکنان با تجربه همچون نکونام بازی کنند استفاده حداکثری از بازیکنان جوان می‌تواند در موفقیت تیم ملی مثمر ثمر باشد.
 
 کلهر در باره گفته‌ةای کی روش که برخی‌ها هوشمندانه  توقعات را بالا بردند، عنوان کرد: به نظرم فدراسیون فوتبال بهترین امکانات را در اختیار کی روش قرار داده و مسئولیتها هم به گردن کادر فنی است. به هر حال با امکانات ارائه شده به تیم ملی سطح توقعات هم بالا رفته است.
کارشناس فوتبال عنوان کرد: کی روش مربی بزرگ و با دانشی است و شکی نباید داشته باشد که همه مسئولان کارشناسان فوتبال برای برطرف کردن مشکلات تیم ملی نقطه نظراتشان را بیان می‌کنند.
 
همچنین همه کارشناسان برای سربلندی تیم ملی پشت سر کی روش هستند و از برنامه‌های وی حمایت می‌کنند. در مجموع کی روش باید نقطه نظرات کارشناسان را به فال نیک بگیرد.
 
وی بیان کرد: تیم ملی در جام جهانی برزیل در خور نامش نبود و به جز یک نیمه مقابل آرژانتین ، در دو دیدار دیگر خوب و روان بازی نکرد. معتقدم شیوه بازی تیم ملی در جام ملتها باید تغییر کند. تیم  ملی باید هجومی‌تر بازی کند.
 
وی بیان کرد: متأسفانه تا الان بازی زیبایی از تیم ملی ندیدیم به طور حتم کی روش آگاه و می‌داند نقطه ضعف تیم ملی در خط حمله است و این نقطه ضعف را قبل از بازیهای جام ملتهای آسیا باید برطرف کند.

کلهر درباره حریفان تیم ملی در جام ملتهای آسیا تصریح کرد: تیم ملی در گروه مناسبی قرار گرفته است. تیمهای بحرین و امارات در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشتند اما نمی‌توانند حریف پرقدرتی برای تیم ملی باشند. تیم ملی قطر سرمایه‌گذاری عظیمی در فوتبال کرده است و این تیم می‌تواند حریف پر قدرتی برای تیم ملی باشد.

وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال هر سه حریف تیم ملی برنامه ریزی لازم برای مقابله با تیم ملی را تدارک دیدند. امیدوارم تیم ملی آنالیز خوبی برای هر سه حریفش داشته باشد و از گروه‌اش بالا بیاید.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم اگر تیم ملی با تفکرات کی روش قهرمان جام ملتهای آسیا نشود، معلوم می‌شود که آن وقت ما راه را اشتباه رفتیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارشناس ، سرمربی ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار