امیر سرتیپ حاتمی:

گسترش دولت الکترونیک سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری دارد

جانشین وزیر دفاع گفت: اصلاح نظام اداری و ساختار نیروی انسانی و نگاهی ویژه به گسترش دولت الکترونیک، سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری ایفا می‌کند.

به گزارش حوزه دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ حاتمی، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صبح امروز در همایش ارتقای سلامت نظام اداری  و امور قضایی وزارت دفاع  طی سخنانی اظهار داشت: اصلاح نظام اداری و ساختار نیروی انسانی و نگاهی ویژه به گسترش دولت الکترونیک، سهم مهمی در شفافیت و کاهش فساد اداری  ایفا می‌کند و شناسایی افراد شایسته، جوان سازی، شایسته‌سالاری و تشویق افراد متعهد و دلسوز از الزامات نیروهای مسلح و وزارت دفاع محسوب می‌شود.

امیر حاتمی با بیان اینکه  وزارت دفاع در  بحث سلامت اداری سرآمد و در زمره بهترین نهادهای دولت می باشد افزود : یکی از وظایف مهم نیروهای مسلح در سال اقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، تولید کالایی مهم به نام امنیت است که ضمن فراهم آوردن  زمینه‌های اقتصاد مقاومتی، جزو زیر بناهای اصلی توسعه کشور نیز محسوب می‌شود.
 
جانشین وزیر دفاع  تصریح کرد : امنیت یکی از مطالبات جدی شهروندان است و عدم تحقق آن در جامعه باعث زیر سوال رفتن نظام  می‌شود که در این راستا نیروهای مسلح باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی  و جلوگیری از پیامدهای منفی یادشده ، زمینه‌های  ایجاد امنیت را  با کمترین هزینه  و بالاترین سرعت در جامعه به وجود آورند.
 
امیر  حاتمی، یکی از تهدیدات  دشمنان علیه کشورمان  را  بالا بردن هزینه در زمینه تامین امنیت  دانست و تاکید کرد : نیروهای مسلح هوشمند جمهوری اسلامی ایران ، همواره سعی دارند تا با بهره گیری از نگاه دینی و ارزشی و دوری از هرگونه اسراف ، هزینه‌ها را مدیریت  و به بهترین شکل ممکن  امنیت را در جامعه گسترش دهند .
 
جانشین وزیر دفاع  با بیان اینکه  جلوگیری  از فساد یکی از روش های کم کردن هزینه ها ، تولید بهترین محصول و ایجاد امنیت در جامعه  است  تصریح کرد : در برنامه 4 ساله ای که سال گذشته  وزیر دفاع خدمت مقام معظم رهبری تقدیم و مورد  تصویب ایشان قرار گرفت برای تامین امنیت دو ظرفیت مهم  نیروی انسانی و تولید  تجهیزات کم هزینه و کارآمد برای  نیروهای مسلح مورد  تاکید قرار گرفته است که  تامین  تجهیزات جزو وظایف اصلی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح محسوب می‌شود .
 
امیر حاتمی گفت : حرکت از عصر صنعتی به عصر دانش بنیان ، ساخت تجهیزات با کیفیت و هزینه پایین و پیروی از مدیریت شبکه محور به جای سلسله مراتبی ، سهم مهمی در اقتصادی شدن دفاع ایفا می‌کند که برای تحقق اهداف یاد شده جلوگیری از فساد امری مهم و ضروری تلقی می‌شود.
 
جانشین وزیر دفاع با تاکید بر اینکه یکی از الزامات کار شبکه ای شایسته سالاری و سلامت بالای اداری  است تصریح کرد : معیار شایسته سالاری در وزارت دفاع ، وجود  ویژگی هایی نظیر تدین ، کارآمدی ، شجاعت و امانت داری در افراد  می باشد و آنچه غیر از شایسته سالاری است باید کنار گذاشته شود.
 
امیر حاتمی تعامل با بخش خصوصی و نخبگان را از نیازهای مهم وزارت دفاع در بخش های مختلف ذکر کرد  و افزود : برنامه تحول اداری ، یک درجه بالاتر از سلامت اداری است و نیروهای مسلح به  سبب جایگاه مهم خود در عرصه  تامین امنیت در  کشور ، باید به سلامت بیشتری از نظام اداری دست یابند  تا نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کنند.   
 
جانشین وزیر دفاع  در پایان با گرامیداشت حماسه 9 دی از این روز، به عنوان حماسه‌ای بزرگ و افتخارآمیز در تاریخ کشورمان یاد کرده و خاطرنشان کرد: در 9 دی ماه 88 مردم شریف ایران با دفاع از ولایت و ارزش‌های انقلاب اسلامی، همه جسارت‌ها و توطئه دشمنان را با بصیرت و آگاهی، خنثی ساختند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار