بسیاری از مرگ‌ و میرها ناشی از عفونت‌های بیمارستانی است

در حال حاضر بسیاری از موارد مرگ‌ و میر در مناطق مختلف جهان، ناشی از عفونت‌های بیمارستانی به ویژه عفونت‌های اداری، تنفسی، خونی و محل جراحی است.

فرهاد خواجه‌ ئیان، متخصص بیماری‌های عفونی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با کاهش بیماری‌های عفونی، بیماری‌های مزمن و غیر واگیر شایع شده و مرگ‌و میر و ناتوانی بالایی را موجب شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه با وجود کاهش کلی بیماری‌های عفونی، اما همچنان این بیماری‌ها و عوامل آن در بسیاری از مناطق دنیا شایع هستند و حتی در مراکز درمانی نیز به میزان گسترده مشاهده می‌شوند.

خواجه‌ئیان، تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از موارد مرگ‌و میر در مناطق مختلف جهان، ناشی از عفونت‌های بیمارستانی به ویژه عفونت‌ اداری، تنفسی، خونی و محل جراحی است.

وی یاد‌آور شد: در کشورمان نیز بسیار از بیمارستان‌ها با مشکل عفونت بیمارستانی دست به گریبانند در حالیکه کنترل این عفونت‌ها کار چندان دشواری نیست.

خواجه‌ئیان، با اشاره به اینکه کنترل عفونت‌های بیمارستانی نیاز به اصلاح  دیدگاهها در سطح کلان و خرد دارد، خاطرنشان کرد: اینکه در برخی از بیمارستان‌ها تنها به منافع شخصی توجه می‌شود و در بسیاری دیگر از بیمارستان‌ها تنها به منافع آنی توجهی شده و منافع آتی مورد غفلت  قرار می گیرد، این موضوع موجب گسترش عوامل عفونی در مراکز درمانی خواهد شد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار