"شستشوی دست" عامل مهم پیشگیری از "عفونت‌های بیمارستانی" است

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه با رعایت مسائل بهداشتی می‌توان از ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی و شدت آنها کاست، گفت: شستشوی دست در فاصله معاینه یک بیمار تا بیمار بعدی می‌تواند انتقال بیماری خاموش را کاهش دهد.

فریبا شیروانی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر حداقل مسائل بهداشتی را در خصوص معاینه بیماران رعایت نکنیم انتقال بیماری خاموش بوده و نتیجه کشت‌ها مثبت نخواهد بود.
 
وی افزود: اغلب بیماران دچار تب شده و گاهی با مصرف آنتی بیوتیک و داروهای ضد قارچ نیز علائم بهبود در آنها ظاهر نشده و در برخی موارد منجر به فوت بیمار می‌شود.
 
وی به وجود تیم‌های کنترلی و نظارتگر بر سیستم بیمارستانها اشاره کرد و بیان داشت: این تیم‌ها ورود و خروج بیماران؛ دفع فاضلاب و سیستم تهویه؛ دفع زباله‌های بیمارستانی و همچنین دارویی که بیمار باید مصرف کند را مورد بررسی قرار می‌دهند تا در حد امکان میزان ابتلا به عفونت‌های بیمارستانی کاهش یابد.
 
به گفته این فوق تخصص عفونی کودکان هر قدر که تعداد بیماران پیوندی و شیمی درمانی زیاد شود عفونت‌هایی که در افراد سالم مشکل ساز نیستند در این افراد کشنده بوده و همچنین علائم بالینی بیماری نیز در این افراد با سایرین متفاوت است
 
شیروانی همچنین به بحث واکسیناسیون اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: واکسیناسیون در افراد خاص و کادر درمانی باید انجام شود تا انتقال دهند برخی بیماریها مانند آنفلوانزا به افرادی که نمی‌توانند آن را تحمل کنند؛ نباشیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار