رییس بیمارستان بقیه الله عنوان کرد

استفاده بی رویه از "آنتی بیوتیک‌ها" عاملی برای افزایش "عفونتهای بیمارستانی"

رییس بیمارستان بقیه الله گفت: استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک عاملی برای افزایش عفونتهای بیمارستانی است که اگر برای استفاده از آنتی بیوتیک ها ، پروتکل داشته باشیم می توانیم عفونتها را کاهش دهیم .

دکتر علیرضا جلالی رئیس بیمارستان بقیه الله در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه عفونت بیمارستانی بحثی است که بسیاری از بیمارستانها در دنیا و ایران گزارش نمی کنند گفت: به طوری که طی چندین سال گذشته که وزارت بهداشت میزان عفونتهای بیمارستانها را می خواست بسیاری از بیمارستانها میزان آن را صفر و یا نیم درصد اعلام کردند. 

وی با اشاره به اینکه اعلام میزان عفونتهای بیمارستانی بیشتر از سوی بیمارستان، نشان دهنده بررسی و کشف آن است تصریح کرد: اعلام میزان کم عفونت بیمارستانی نشان دهنده خطا می باشد. 

رییس بیمارستان بقیه الله ادامه داد: تعداد عفونتهای بیمارستانها در دنیا استانداردهایی دارد که ما نیز تلاش کرده‌ایم که با رعایت موارد لازم میزان عفونتهای بیمارستانی را کاهش دهیم که شستش دست پرسنل، کارکنان، پزشکان و نیز کارهایی برای بیمار که استفاده از مواد ضد عفونی کننده است میزان عفونتها را کاهش دهیم. 

وی با بیان اینکه استفاده از موارد یکبار مصرف و نیز آنتی بیوتیک تراپی به حد کفایت از جمله موارد مهم در این عرصه است یادآور شد: استفاده بی رویه از آنتی بیوتیک عاملی برای افزایش عفونتهای بیمارستانی است که اگر برای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها، پروتکل داشته باشیم می توانیم عفونتها را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار