به جای انتقام به دنبال حل مسئله باشید

در مقابل خشم ونفرت به جای انتقام به دنبال حل مسئله باشید.

دکتر ربابه غفار تبریزی روانشناس بالینی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهر داشت: خشم ونفرت بر اثر علل متعددی حاصل می‌شود که یکی از آن دلایل بر‌آورده نشدن نیازهای ما توسط افرادی است که با آنها در ارتباطیم.

وی تصریح کرد:درک نشدن ما توسط دیگران، مورد قضاوت نادرست و یا مورد ظلم قرار گرفتن ما هم می‌تواند از دلایل ایجاد خشم و نفرت باشد.

غفار تبریزی افزود:لازم به ذکر است که حتی وقتی ما شاهد مورد ظلم قرار گرفتن دیگران هم هستیم می‌تواند نسبت به شخص ظالم در ما ایجاد نفرت کند.

این روانشناس در رابطه با راههای مقابله با خشم و نفرت بیان کرد: برخی از افراد در برابر خشم و نفرت مقابله هیجانی می‌کنند یعنی ابراز خشم کرده، دادو بیداد سر می‌دهند، فریاد می‌زدنند، گریه وزاری می‌کنند اما افراد دیگری در برابر نفرت مقابله اجتنابی انجام می‌دهند یعنی از فردی که آنها را ناراحت کرده دوری می‌کنند و عده ای دنبال حل مسئله می‌گردند.

وی متذکر شد:اما متاسفانه برخی از افراد وقتی نمی توانند مسئله را  حل کنند به دنبال طرح و نقشه‌ای می‌گردنند تا فرد را به سزای اعمال خود برسانند ودر واقه از وی انتقام بگیرند .

این روانشناس در پاسخ به اینکه کدامین راه در مقابله در برابر خشم ونفرت بهترین راه است ،گفت:ما باید تفکر و نگرش خود را کارآمد کرده وبه جای آنکه مسئله را بزرگ جلوه داده و یا به طور شخصی جبهه گیری کنیم لاز ماست بهدنبال حله  مسئله به روش درست باشیم.

انتهای پیام/  

برچسب ها: خشم ، نفرت ، انتقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار