کرمانشاه؛

خوردن این خوراکی ها در شب امتحان ممنوع!

یک فوق تخصص تغذیه به بی‌تاثیری مصرف قهوه در بی‌خوابی شب امتحان اشاره کرد و گفت: مصرف قهوه‌های قوی نیز پیش از بی‌خواب کردن فرد، موجب بی‌قراری و کلافگیاو می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛کیومرث دانشور با بیان اینکه قهوه در بی‌خوابی شب امتحان تاثیر ندارد، اظهار کرد: قهوه به دلیل وجود کافئین بالا می‌تواند اثرات بسیار منفی بر روی اعصاب بگذارد.

وی تصریح کرد: مصرف قهوه علاوه بر چربی‌سازی می‌تواند اثر منفی نیز بر روی هوش و حواس داشته باشد.

این فوق تخصص تغذیه در ادامه راهکار تقویت هوش و حواس را مصرف روزانه یک کپسول ویتامین B6 از سن 10 سالگی دانست و اظهار کرد: دانش‌آموزان سنین بالاتر نیز می‌تواند با مصرف گوشت به مقدار کافی بویژه گوشت گوسفند و نیز مصرف روزانه دو تا سه لیوان آبمیوه خانگی به تقویت هوش خود کمک کنند.

وی همچنین مصرف شیر با عسل، خامه با عسل و کره و مربا رادر تقویت حافظه موثر دانست.

دانشور نان و پنیر و گردو، حلیم و عدسی را بهترین ماده غذایی برای وعده صبحانه در روزهای امتحان دانست و اظهار کرد: مصرف میوه و آبمیوه نیز در روزهای امتحان بیش از سایر مواقع توصیه می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه با رد پرخوری در ایام امتحانات توصیه کرد: دانش‌آموزان وعده شام را سبک صرف کرده و از غذاهایی مانند آش و سوپ با حبوبات کم با نان سنگک استفاده کنند و وعده صبحانه را مفصل‌تر صرف کنند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: کرمانشاه ، خوراکی ، امتحان ، شب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.